Pluspunten
Verbeterpunten
Naar aanleiding van een (groot) verschil tussen wat de switchservice en vandebron mij aanbood in hun definitieve offerte heb ikzelf nogal wat akties in gang moeten zetten om e.e.a. te corrigeren. Ook heb ik het gevoel dat er niet echt uitdrukkelijk gekeken wordt naar de leverancier die mij het meeste voordeel bood. Zo mis ik bijvoorbeeld een aktie van de Switch service richting de bestaande leverancier (OXIO) om te zien of deze nog een scherpe aanbieding kon doen. Deze aktie heb ikzelf wel ondernomen met een verrassende uitkomst. Ook wordt er naar mijn gevoel onvoldoende gewezen op het feit dat er bij de eerste aanbieding je nog nergens aan vast zit. De bedenktijd alvorens een definitieve overstap te maken komt onvodoende naar voren. Bij een gratis service, zoals bij gaslicht.com, behaal ik hetzelfde resultaat, echter zonder kosten. De kosten die in rekening gebracht worden door de Switchservice zouden gerechtvaardigd zijn als ik ook daadwerkelijk nergens geen bemoeienis mee zou hebben en er voor mij inderdaad het meest gunstige contract gepresenteerd zou worden. Nu kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de Switchservice per nieuw aangebrachte klant, een vergoeding ontvangt van de nieuwe energieleverancier. Ik overweeg dan ook om de service te beeindigen.
Antwoord Vastelastenbond
Ik heb u zojuist telefonisch gesproken over het verbeteren van onze Switch Service. Wij zijn erg blij met alle verbeterpunten die u ons heeft gegeven. Wij gaan hier zeker mee aan de slag. Volgend jaar nemen wij weer telefonisch contract met u op voordat wij de Switch Service voor u in orde maken. Tot volgend jaar!