Website: http://www.typetuin.nl
Adres: Bosscheweg 46 5056KC
Plaats: Berkel-Enschot
Telefoon: 013-5220579

Typetuin

Pluspunten
goed programma, resultaatgericht en positieve feedback in het programma.

19/02/2017

Pluspunten
Klassikale lessen

Dianne
Esbeek

17/02/2017

Pluspunten
Leuke manier om te leren typen, en tegelijk een mooie tuin maken en onderhouden.

Antwoord Typetuin
Hartelijk dank voor uw review! Fijn dat de cursus bevallen is!

Team De Typetuin
Johanna Meulen
Neerkant

06/02/2017

Pluspunten
Onze tweeling heeft enthousiast de cursus gevolgd. De naschoolse lessen waren motiverend, en de ervaring is dat de begeleidster de online vorderingen prima heeft gestimuleerd.
Feedback werd zonder omhaal gebruikt.
Tien met een griffel!
Antwoord Typetuin
Hartelijk dank voor uw positieve review!

Team De Typetuin
Rob
Egmond a/d Hoef

02/02/2017

Pluspunten
Uitnodigend programma voor kinderen.
Afhankelijk van leerkracht hoe goed zaken aangeleerd worden.
Niet geschikt( vind ik) voor kinderen met ernstige dyslexie. Moeilijke woorden, geen vergroot lettertype, geen ruimte tussen de zinnen. Ervaring is dat ze het met aangepaste norm niet redden
Antwoord Typetuin
Hartelijk dank voor uw feedback. Het is spijtig te lezen dat het programma niet geschikt bleek voor uw zoon met een ernstige vorm van dyslexie en concentratieproblemen. We zijn blij te zien dat hij ondanks dat zijn diploma heeft mogen behalen. De Typetuin is zeer geschikt bevonden voor kinderen met dyslexie; uiteraard kan het zijn dat een cursist wegens problematiek meer moeite ondervindt om typevaardig te worden. Het is wellicht wat kort door de bocht om dan te stellen dat de Typetuin voor iedereen met dyslexie ongeschikt is. Elk kind is anders en heeft andere behoeften, we denken voor en tijdens de cursus graag mee met de ouders om van de Typetuin een positieve leerervaring te maken!

27/01/2017

Pluspunten
Fijn dat typetuin op iPad werkt.
Leuk spelelement.
Contacturen op school
-Enthousiasmeren van kinderen
-De contacturen motiverend laten werken en andere werkvormen aanbieden
-Mail beAntwoorden op vragen van ouders.
-Contacturen als toevoeging laten zijn boven alle andere onlinetypecursussen
-Feedback persoonlijker. Want nu krijg je alleen rapport wat je ook kan inzien op programma typetuin
-Leestekens uitleggen hoe die met de toetsen gedaan moeten worden als die ook in de oefeningen voorkomen.
-Andere juffrouw die aardig is
Antwoord Typetuin
Hartelijk dank voor uw feedback. De meerwaarde van de klassikale cursus zijn de contacturen op school welke u ziet als pluspunt en de persoonlijke feedback via de Typetuin. Naast de berichten welke de docent via de Typetuin verstuurde, is er ook meerdere malen buiten de Typetuin om mailcontact geweest tussen de docent en u als ouder. Het is spijtig te lezen dat deze contactmomenten niet voldeden aan uw verwachting van persoonlijke begeleiding. Helaas hebben we tijdens de cursus niet kunnen bijsturen, gezien we niet wisten dat uw verwachting niet aansloot op uw ervaring.
Karin
Ijsselstein

27/01/2017

Pluspunten
Mijn zoon is begonnen met een andere online cursus. De eerste weken ging dat als vanzelf, maar daarna kregen we hem niet meer gemotiveerd. Op datzelfde moment kregen we ook op school het aanbod om een typecursus na schooltijd te volgen. Balen dat we dat niet eerder konden. Hij is nu met 169 aanslagen per minuut geslaagd. Toegegeven; ook nu was het aan het einde een gevecht, maar doordat hij in een groepje les kreeg en de docente super leuk was heeft hij het volbracht!

Brenda de Ruijter

07/07/2016

Pluspunten
Leuke typecursus met het juiste resultaat. Mijn zoontje heeft het goed afgemaakt. Wij zijn voor de klassikale variant gegaan. Soms werd hij wat afgeleid maar de goede begeleiding in de klas hielp hem daarna weer goed op weg.

Eva
Woerden

02/07/2016

Pluspunten
Juf gaf positieve feedback en reageerde altijd op de mailtjes van mijn dochter.
De prijs was gunstig.
Mijn dochter heeft echt blind leren typen, en ze is snel geworden, waar ze zelf (terecht) trots op is.
Klassikaal en docent zichtbaar geeft echt motivatie om thuis te oefenen.
Na de het online examen nog iets langer de levels kunnen blijven oefenen. Mijn dochter wilde eigenlijk nog geen examen doen, omdat ze anders niet meer in de levels kon oefenen.

onze dochter heeft gemiddeld 5 a 6 dagen per week twee keer per dag geoefend. In geen enkel level kwam ze in het donkergroen. Dat vond ze echt jammer, het frustreerde haar ook.

Van te voren was mij niet duidelijk dat er ook weken zonder les tussen zouden zitten, dus tijdsbestek van de cursus was langer dan ik had verwacht (leek een achtweekse klassikale cursus). De pauze/thuisoefenweken waren wel goed, maar ivm planning van andere activiteiten had ik het graag geweten voordat ik haar aan had gemeld.

Reactie op reactie van Typetuin. Ik kreeg de informatie over de lesdagen nadat betaald was. De info die ik vooraf kreeg was hier niet duidelijk over.
Antwoord Typetuin
Dank voor uw feedback. U geeft aan dat het u niet duidelijk was hoe de lesopbouw was. Heeft u wel voor aanvang van de cursus de planning ontvangen/ deze sturen wij namelijk naar alle cursisten.

Mvgr, Team De Typetuin
Ciska
Gouda

Aangepast op: 13/07/2016

Pluspunten
Mail contact met de leraar. Deels op school en deels thuis oefenen. Leuk concept met tuintje bijhouden munten verdienen en de prijzenkast.
Regelmatig kregen we de melding dat het te druk was op de website. Ook liep het programma regelmatig vast, ondanks dat we speciaal voor de typecursus een nieuwe laptop hadden gekocht. Dit ook doorgegeven aan de leraar. Het examen niet thuis doen ook al is dat een bewuste keuze van jullie.
Antwoord Typetuin
Hartelijk dank voor uw feedback. Wat fijn om te horen dat de cursus naar wens is verlopen.

Wat betreft het vastlopen van het programma; dit kan met meerdere factoren te maken hebben. Zowel aan onze kant, als aan de kant van de gebruiker. Denk aan snelheid computer, de internetprovider, de server etc. Of een combinatie hiervan.

Zo achteraf is het moeilijk te bepalen waar het aan heeft gelegen. Wij hebben in ieder geval geen storingen ervaren in de afgelopen maanden.

Nogmaals dank voor de feedback!
Tina
IJmuiden