Website: https://www.typetuin.nl
Adres: Bosscheweg 46 5056KC
Plaats: Berkel-Enschot
Telefoon: 013-5220579

Kun jij professor Begoni helpen om de Leesetende Plant te verslaan? Speel gave games en leer spelenderwijs typen!

Typetuin verzorgt online en klassikale typecursussen voor iedereen die snel en goed wilt leren typen. Door onze unieke adaptieve leermethode past het niveau van de typecursus zich aan naargelang de vaardigheid van de cursist.

We vernemen hier uiteraard graag je review met je ervaringen!

Typetuin
8.2

Pluspunten
De aankleding van het typeprogramma is leuk. Het verdienen van diamantjes werkt motiverend en er is met veel plezier aan het maken van kwouwsel gewerkt.
De mogelijkheid van een fysieke juf vond ik erg prettig. Zo zou er ook op houding ed gelet worden.
Er werd steeds snel op vragen gereageerd.
Onze dochter heeft snel en goed leren typen.
De persoonlijke begeleiding valt of staat wel heel erg met de docent waar je mee te maken krijgt. In ons geval was het contact tussen onze dochter en haar niet altijd positief.
De mails die we kregen vond ik erg weinig, niet persoonlijk, steeds hetzelfde, niet motiverend en totaal niet ingaan op de inhoud van het typen. i.p.v. gerichte tips kregen we vaak mailtjes als: Geniet je ook zo van het weer, kom je woensdag weer typen in de les.
Dat vind ik een gemiste kans.
De overgang van level 7 naar level 8 vonden wij erg groot en heeft onze dochter bijna doen besluiten de handdoek in de ring te gooien.
In level 8 kwamen ook heel vaak dezelfde zinnen terug. Iets meer variatie zou wel prettig zijn.
Tijdens de groepslessen kunnen de kinderen in het begin niet in de typetuin typen maar typen ze in een los programma, omdat de apparatuur niet op de wifi kon? Later gingen de kinderen typen op de chromebooks van school en konden ze wel in de typetuin typen, maar daar zaten weer geen plakkertjes op de toetsen. Het feit dat je slechts 3 kansen had voor het examen, vond ik wat weinig en gaf stress bij onze dochter. Uiteindelijk nergens voor nodig want ze slaagde al de eerste keer.
Na het slagen kan je niet meer typen in de typetuin. Je kan wel weer een onderhoudsmodule aanschaffen zodat je kind nog een jaar af en toe kan oefenen, maar dat had er voor het eerste bedrag wel bij mogen zitten voor een bepaalde periode.

Gepubliceerd op: 14/12/2018

Pluspunten
Je leert snel heel goed typen. Het is gezellig.
niks
Mart van der Wijst
Odiliapeel

Gepubliceerd op: 03/12/2018

Pluspunten
het is handig dat je de levels opnieuw moet doen, want dan leer je de letters sneller uit je hoofd en dan kan je sneller die letters (blind) typen

Willeke
Leiderdorp

Gepubliceerd op: 24/11/2018

Pluspunten
Prettige manier om te leren typen. Mijn zoon heeft met veel plezier de cursus doorlopen Fijn dat er verschillende niveaus in te stellen zijn. Het werkt allemaal goed en simpel. Als er vragen zijn wordt er snel geantwoord.
Wat jammer is, is dat er na een tijdje niets meer " te koop" is. Mijn zoontje had alles al gekocht en verdiende dus diamantjes voor niets. Dat kan verbeterd worden.
Bouwman

Gepubliceerd op: 27/10/2018

Pluspunten
Leuke manier om je typediploma te halen!
Het spel (game) element zorgde ervoor dat onze zoon iedere dag een half uur ging oefenen met typen (ipv een spelletje op de iPad). Hij had zijn diploma in een kortere tijd kunnen halen, maar voor hij vond het ook leuk en een sport om alle levels in het donkergroen te krijgen.

Evelien
Hoorn

Gepubliceerd op: 26/10/2018

Pluspunten
Goede manier om blind te leren typen. Ook voor kinderen die niet makkelijk automatiseren of dyslectisch zijn, is dit ideaal. Je vingers gaan op een gegeven moment gewoon de letters vinden. Ik merkte wel dat in het begin het heel snel ging. Ik dacht.. die heeft in 10 weken haar diploma en daarna kwam de klad er een beetje in. Ze ging niet meer zo snel vooruit en dat demotiveerde een beetje. Toch als je elke dag even 15 minuten oefent dan is heb je in no-time je typediploma. Toch is dochter nu wel blij dat ze "ervan af" is. En ik ben blij dat ze blind kan typen. Het enige diploma, naast m'n zwemdiploma, waar ik echt wat aan gehad heb in mijn leven. ;-)
Helemaal prima zoals het is
Esmée
Fijnaart

Gepubliceerd op: 24/10/2018

Pluspunten
De kinderen krijgen ook fysiek les. Dat vond ik als ouder belangrijk. Mijn kind vond de spelletjes, de levels en de diamanten een uitdaging. Oefenen lijkt zo ook op het spelen van een game.
Fijn dat je als ouder ook kan oefenen tegen een gereduceerd tarief (en zonder les)
Ik had het als ouder wel fijn gevonden om van de docent te horen hoe het tijdens de lessen ging.
De mails zijn niet persoonlijk en steeds hetzelfde. Een stukje persoonlijke feedback met terugkoppeling naar de lessen zou meer opleveren.

Gepubliceerd op: 02/10/2018

Pluspunten
Duidelijke uitleg in de lessen.
Snel, duidelijk en vriendelijke reactie als je een vraag had per mail of telefonisch of via de les.
Ik vindt achteraf gezien 150 euro (175 euro)voor deze cursus ( 8 lessen op eigen school en gebruik van software Typetuin.) best wel veel
Weet niet of ik het de volgende keer dit bedrag er voor over heb. (De Ouder, die dit schrijft)
Mika

Gepubliceerd op: 14/09/2018

Pluspunten
Mijn dochter vond dit een erg leuke methode. Dat ze daarbij aan haar eigen creatie kon bouwen wanneer ze verder kwam was zeker ook een extra. Soms moest ze wel een beetje worden aangespoord maar over het algemeen ging ze zelf aan de slag omdat ze verder wilde komen in het avontuur. Ze kan nu goed typen. Al met al dus een uitstekende methode om te leren typen.

Carla
Nieuwegein

Gepubliceerd op: 11/09/2018

Pluspunten
Mogelijkheid tot klassikale les.
De typetuin was voor mijn zoon met dyslexie niet geschikt. Hij heeft zich rot geoefend, maar ging weinig vooruit. Het is ook een vrij saaie manier van oefenen.
De plant is helemaal af, maar nog geen zicht op het aangepaste type examen.
1 keer een persoonlijke mail ontvangen van de begeleidster van de klas nav een vraag, maar dat was het ook wel. Mijn zoon is echt een doorzetter, maar zijn motivatie voor deze cursus is weg.
Busscher
Capelle aan den IJssel