Website: www.ticken.nl
Adres: Jacob van Lenneplaan 22 3743AR
Plaats: Baarn

Ticken

Pluspunten
In een paar maanden tijd blind typen geleerd. (op mijn 53 ste !) Ben er erg blij mee! Het gaat nog niet heel snel, maar dat heeft ook tijd nodig. Ik wil wel nog wat meer op mijn snelheid en foutloos typen oefenen alvorens ik het examen ga doen.

Adriana

Gepubliceerd op: 20/02/2019

Pluspunten
Super mooie site voor cursus blind typen!
Zou niet weten.
Pascal

Gepubliceerd op: 05/02/2019

Pluspunten
Ik heb in korte tijd geleerd blind te typen, terwijl ik van ver kwam.

Na elke oefening is er een ranking waarin je ziet hoe je scoort tov andere leerlingen, dat werkt motiverend.

Goed dat de nadruk op nauwkeurigheid ligt en niet op snelheid. Ook de manier waarop het (test)examen wordt afgenomen draagt bij aan de focus op nauwkeurigheid.

Handig agenda overzicht dat bijhoudt waar je bent in de cursus.
Snelle reactie op emails.
De over te typen zinnen zijn soms erg kinderachtig.

Het zou interessant zijn als er ook een Engelstalige variant wordt aangeboden; ik schrijf nauwelijks in het Nederlands op mijn werk. Bij een Engelstalige variant zou de volgorde van de letters verschillen.

Het zou handig zijn om terug te kunnen gaan naar een opdracht binnen een les. Nu moet dan alle eerdere oefeningen van de les doorlopen worden, terwijl ik juist naar les 5 of 6 wil.

Het zou fijn zijn als er meer lessen worden toegevoegd om de rest van de cijfers en leestekens te leren.
Antwoord Ticken
Bedankt voor de mooie waardering.
Cursisten die in het Engels onze typecursus willen volgen schrijven in op ticken.co.uk. Overigens is het het US en UK qwertytoetsenbord qua lettervolgorde hetzelfde.
Niki

Gepubliceerd op: 04/02/2019

Pluspunten
Typecursus is makkelijk om te volgen en later weer op te pakken als het er even niet van komt. Ook fijn dat er zo wel gesproken woord is als tekst qua uitleg voor de volgende les.
Spelletjes doen het bij mij altijd goed dus een leuke manier om te oefenen. Al met al zeer tevreden.
Had wat problemen met autorisaties voordat ik kon beginnen, maar ga er van uit dat dit een uitzondering is.
Antwoord Ticken
Direct na aanmelding als je de inloggegevens hebt ontvangen kan je starten met de typecursus.
T.a.v. de 'autorisaties' die je vermeldt: dit klinkt als een extra beveiliging van het netwerk van KLM?
Schiphol

Gepubliceerd op: 04/02/2019

Pluspunten
duidelijk en fijne cursus

gemeente eindhoven
eindhoven

Gepubliceerd op: 04/02/2019

Pluspunten
Het is een leuke, duidelijke en leerzame typecursus. Je kan gemakkelijk je eigen scoren en leer snelheid zien. Via de email kan op je hoogte worden gehouden over je eigen resultaten.
Flemming

Gepubliceerd op: 01/02/2019

Pluspunten
Leuke cursus met goede lessen. Ik had het snel onder de knie.
Ticken kan wel wat meer werk maken van oefenteksten. Ik wil graag - volgens de zelfde methode - mijn snelheid verbeteren. Maar oneindig vaak dezelfde kleine stukjes tekst van de oefenexamens typen, is behoorlijk demotiverend. Maak het bijvoorbeeld mogelijk dat je verder gaat waar je na 7 minuten bent gestopt. Of plaats meer (en wisselende) oefenteksten.
Antwoord Ticken
Er zijn 30 lessen, 5 proefexamens en het echte examen, maar het is belangrijk om vanaf les 21, als alle letters zijn geleerd (m.u.v. x en q) ook in het dagelijks leven blind te typen. Hoe meer ervaring, hoe sneller en beter je gaat blindtypen. Dat neemt nog gedurende maanden na de typecursus toe. Succes verder!
Joan

Gepubliceerd op: 31/01/2019

Pluspunten
Je kunt zelf je tempo bepalen.
Je kunt er examen doen.
Het is een efficiƫnte en effectieve manier van een typecursus aanbieden.
Sterre brengt het leuk.
Het is onpersoonlijk.
Net alle symbolen en cijfers komen aan bod.
Ik ben niet razend enthousiast, maar ik kan nu wel redelijk met 10 vingers typen.
Ticken krijgt het voordeel van de twijfel.
Jan
Nijverdal

Gepubliceerd op: 31/01/2019

Pluspunten
Prima optie om een goed te leren typen. Duidelijke lessen en de resultaten zijn goed te volgen.

M.
Westland

Gepubliceerd op: 31/01/2019

Pluspunten
leert goed en snel typen
x
Maartje