Website: http://www.roodmetzwartestippen.nl/
Adres: Donkerstraat 17 4063CW
Plaats: Heesselt
Telefoon: +31 (0)611 711 010

Rood met Zwarte Stippen is een webshop waar consumenten en bedrijven lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Tevens vindt u bij ons allerlei producten die u helpen het biologische evenwicht in uw tuin te verbeteren.

Onze missie is om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om tuinplagen te bestrijden door inzet van natuurlijke vijanden.
Waarom andere middelen inzetten als de natuur zelf de oplossing al heeft bedacht?

Op www.roodmetzwartestippen.nl vindt u o.a. de natuurlijke vijanden van bladluis, naaktslakken, spint, wollige dopluis en taxuskever. Inzet is eenvoudig, de werking zeer effectief en ongevaarlijk voor mens en dier. Naast biologisch zijn de natuurlijke vijanden ook ecologisch verantwoord.

Tevens vindt u bij ons allerlei artikelen die helpen het biologisch evenwicht in uw tuin te verbeteren, waardoor tuin plagen minder voor zullen komen. Hierbij kunt u denken aan onbehandelde bloemzaden, die bijen, lieveheersbeestjes of vogels lokken en ook diverse nestkasten.

Naast tuinplaag bestrijders en producten die helpen het biologische evenwicht te verbeteren hebben wij ook tuinplaag werende middelen; bijvoorbeeld koperen tape om slakken uit uw bloempotten te weren.

Bij het samenstellen van ons assortiment streven wij erna om in alle opzichten een respectvolle omgang met mens, dier en het milieu als geheel voorop te stellen. Heeft u ideeën die ons kunnen helpen om ons assortiment te optimaliseren dan horen wij dat graag. U kunt ons dit laten weten via onze facebookpagina of per mail; info@roodmetzwartestippen.nl.

Wij wensen u veel plezier met het verkennen van de mogelijkheden die wij bieden om tuinplagen met respect voor mens, dier en milieu te bestrijden!

Rood met Zwarte Stippen

Pluspunten
Enthousiaste website en communicatie bij de start; helaas niet meer t.a.v. de trieste slotconclusie.
De viervleklieveheersbeestjes kunnen alleen per 50st besteld worden. Toch gedaan ivm luis op een flinke hortensia. Bij ontvangst grote twijfel over het aantal larven. Advies was geduld hebben. Nu 3 maanden later niet één lieveheersbeestje gezien maar wel meerdere aangetaste en inmiddels kapotte hortensia's in de border. Ik was zo enthousiast maar het is een grote teleurstelling geworden. Nb Op de mail met deze eindconclusie heb ik helaas geen enkele reactie meer gehad. Heel erg jammer.
Antwoord Rood met Zwarte Stippen
Beste KS,

Afgelopen week waren er omstandigheden waardoor ik er voor gekozen heb om niet op alles te reageren. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig voelt, echter soms laat een antwoord iets langer op zich wachten.

Vervelend dat de inzet van de larven niet het gewenste resultaat heeft. 3 maanden na inzet is het lastig aan te geven wat hier de reden van is. Mieren kunnen een boosdoener zijn, die beschermen de luizen. Maar het kan ook zo zijn dat de plaag vele malen groter was dan het leek en 50 larven niet voldoende was. Wollige dopluis is lastiger te bestrijden dan 'gewone' bladluis, waardoor soms meerdere keren inzet noodzakelijk is. Dat is niet prettig, maar wel zoals het is.

Claudia van Bruggen

KS

Gepubliceerd op: 01/10/2018

Pluspunten
Bestelling ontvangen als beloofd
Bestelling sneller bezorgen na het inpakken want er kropen al lieve heers beestjes uit
Reinhard
Waddinxveen een

Gepubliceerd op: 19/09/2018

Peter vd Kraan
dirksland

Gepubliceerd op: 11/08/2018

Pluspunten
Top oplossingen voor tuinplagen

doran unlimited
Lelystad

Gepubliceerd op: 11/08/2018

Pluspunten
Contact via mail was prima!
Je kan de natuur niet veranderen!
Antwoord Rood met Zwarte Stippen
Beste Randal,

Dank voor je review. Je hebt ons onvoldoende beoordeeld en ik ben benieuwd waarom. Je geeft aan dat je de natuur niet kan veranderen, dat is ook zeker niet ons idee. Wij zijn er wel van overtuigd dat we de natuur in kunnen zetten om weer evenwicht in de tuin te creëren. Mijn inziens is dat een stuk beter dan het gebruik van een spuitbus.
Je beoordeling maakt mij dan ook nieuwsgierig naar hoe je dit ziet. Het lijkt me interessant om dat van je te horen.

Claudia van Bruggen
Randal

Gepubliceerd op: 09/08/2018

Pluspunten
Lieveheersbeestjes larven besteld, keurig verpakt met een icepack (vanwege +25 graden) ontvangen. Heb ze niet alle 250 stuks geteld maar onze leilinden zijn na 3 weken zo goed als luis vrij!
Absolute aanrader om milieuvriendelijk van die vervelende kleverige honingdauw af te komen.

Pico
Raamsdonksveer

Gepubliceerd op: 08/08/2018

Pluspunten
De levering was op tijd en de larven hebben hun werk goed gedaan en ik heb nu geen bladluis meer in mijn appelboom
Geen verbeterpunten eigenlijk
Jeroen