Website: http://www.roodmetzwartestippen.nl/
Adres: Donkerstraat 17 4063CW
Plaats: Heesselt
Telefoon: +31 (0)611 711 010

Rood met Zwarte Stippen is een webshop waar consumenten en bedrijven lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Tevens vindt u bij ons allerlei producten die u helpen het biologische evenwicht in uw tuin te verbeteren.

Onze missie is om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om tuinplagen te bestrijden door inzet van natuurlijke vijanden.
Waarom andere middelen inzetten als de natuur zelf de oplossing al heeft bedacht?

Op www.roodmetzwartestippen.nl vindt u o.a. de natuurlijke vijanden van bladluis, naaktslakken, spint, wollige dopluis en taxuskever. Inzet is eenvoudig, de werking zeer effectief en ongevaarlijk voor mens en dier. Naast biologisch zijn de natuurlijke vijanden ook ecologisch verantwoord.

Tevens vindt u bij ons allerlei artikelen die helpen het biologisch evenwicht in uw tuin te verbeteren, waardoor tuin plagen minder voor zullen komen. Hierbij kunt u denken aan onbehandelde bloemzaden, die bijen, lieveheersbeestjes of vogels lokken en ook diverse nestkasten.

Naast tuinplaag bestrijders en producten die helpen het biologische evenwicht te verbeteren hebben wij ook tuinplaag werende middelen; bijvoorbeeld koperen tape om slakken uit uw bloempotten te weren.

Bij het samenstellen van ons assortiment streven wij erna om in alle opzichten een respectvolle omgang met mens, dier en het milieu als geheel voorop te stellen. Heeft u idee├źn die ons kunnen helpen om ons assortiment te optimaliseren dan horen wij dat graag. U kunt ons dit laten weten via onze facebookpagina of per mail; info@roodmetzwartestippen.nl.

Wij wensen u veel plezier met het verkennen van de mogelijkheden die wij bieden om tuinplagen met respect voor mens, dier en milieu te bestrijden!

Rood met Zwarte Stippen

Pluspunten
Prima info over het versturen, aandacht voor zeer hoge temperaturen, dan wordt verzending aangepast, vervroegd in mijn geval.
Al eerder had ik succes bij de bestrijding van appelbloedluis, echt fantastisch. Nu proberen bij de wollige dopluis, met alle vertrouwen dat ook dit gaat lukken.
Irma
W.

Gepubliceerd op: 16/08/2019

W.
02/08/2019

Pluspunten
Leuk idee dat het biologisch is
De lieveheerslarve waren bijna allemaal inactief. Van de 50 die ik heb besteld waren er minder dan 10 actief. Uiteindelijk heeft het niet geholpen met de bestrijding
Beste Jan,

Hartelijk dank voor je feedback.

Goed om te weten is dat de larven voordat ze gaan verpoppen drie keer vervellen. Ze groeien dus net als slangen. In deze fase zitten ze stil en lijken ze dood, maar dat zijn ze echter niet. Belangrijk is dan ook om ze dan niet te verstoren, dat kan dodelijk voor ze zijn. Dit is met name ook de reden dat wij adviseren de larven uit te strooien over de gewassen en niet met de hand uit te zetten.

Het uitblijven van het resultaat kan te maken hebben met de aanwezigheid van mieren of wellicht zijn er te weinig larven uitgezet om binnen 2 weken resultaat te zien. Vaak volgt dat dan enkele weken later alsnog. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is.

Vriendelijke groeten,
Jan Buisman

Gepubliceerd op: 01/08/2019

Gepubliceerd op: 30/07/2019

Pluspunten
Super idee.
Eind mei larven besteld. Uitgezet, weinig van gezien, begreep dat dit niet vreemd is, alleen hebben we nog steeds luizen. Jammer, maar niet effectief geweest.
Beste Kim,

Jammer dat je geen effect hebt gezien van de inzet van de larven. Kan het zo zijn dat er mieren op het gewas aanwezig waren? Mieren beschermen namelijk de luizen en vallen de larven aan.

Mocht je het prettig vinden om te kijken naar een oplossing voel je dan vrij om mij foto's te sturen van het gewas en de plaag druk, dan kijk ik even met je mee.

Met vriendelijke groeten,
Kim
Papendrecht

Gepubliceerd op: 28/07/2019

Pluspunten
De bestelling werd snel geleverd. Ook al deden de larven van de lieveheersbeestjes hun werk niet zo snel als beschreven, uiteindelijk waren we wel in ca. 2 maanden van alle bladluizen af in de tuin.... en we hebben een zeer grote tuin met erg veel luisjes!!! Dus ik weet niet of ik dan dit bedrijf aan moet bevelen, de snelle service en het product in ieder geval wel!!!

Anneke
Mijdrecht

Gepubliceerd op: 23/07/2019

Pluspunten

Veel larven zijn niet meer levend
Geachte klant,

Uit uw beoordeling maak ik op dat u niet tevreden bent, wel vind ik het fijn om te lezen dat u ons wel aanbeveelt.

Regelmatig worden de vervellingen van de larven verward met dode larven en dat is niet wat het is. Ik ben dan ook nieuwsgierig of de larven hun werk hebben gedaan en de bladluis is verminderd of verdwenen.

Larven vervellen 3 x voordat ze uitgroeien tot een volwassen lieveheersbeestje en dat doen ze ook in het zakje. Daardoor kan het idee ontstaan dat er veel dode larven in het zakje zitten. Het verschil tussen een dode larve en een vervelling is dat u door de vervelling heen kunt kijken.

Met vriendelijke groeten,

Gepubliceerd op: 23/07/2019

Pluspunten
Goede producten. Duidelijke omschrijving artikelen, wat je nodig hebt en hoe toe te passen. Snelle levering.

Ingrid

Gepubliceerd op: 19/07/2019

Pluspunten
Gewoon goede service.
B.Scharroo
Baarn

Gepubliceerd op: 18/07/2019

Pluspunten
De bestelling werdt uitgesteld door het warme weer, zodat de larve goed vervoerd zouden worden. Dat vindt ik respectvol naar de beestjes.
Op het filmpje lijkt er een klemmetje aan te zitten (het zakje) maar dat was niet zo. Zakjes met tape bevestigd, gaat ook. Maar dan heb je even het idee dat er iets niet is meegeleverd.
M. Reek
Willemstad

Gepubliceerd op: 18/07/2019

Pluspunten
De luis is binnen ongeveer twee weken vrijwel verdwenen!
Snelle levering.

J.