Website: http://www.orangechiptuning.nl
Adres: Roerdomp 5 5221 HL
Plaats: Engelen

Chiptuning alle merken met testbank

Orange Chiptuning
9.8
9.7
9.8
9.5

Pluspunten
Het enige bedrijf waar ze deze auto's kunnen!

Van de dealer te horen gekregen dat de EGR vervangen moest worden a 1000 euro. Sowieso had de auto nadat de sjoemel software eraf was helemaal geen pit meer. Erik heeft de auto voorzien van nieuwe software voor meer vermogen en gelijk de EGR uitgeschakeld. Auto heeft nog nooit zo goed gereden!!!
Janssen
Assen

24/10/2016

Polo bluemotion 1.2 TDI EGR uitschakelen en Chiptunen
Pluspunten
Zeer kundig en vriendelijk, en je mag van dichtbij mee kijken en vragen stellen bij alle werkzaamheden: geen geheimen.
Tom
Etten-Leur

23/08/2016

Gezin <35 jr

Ford C-Max 2.0 TDCi: DPF verwijderen, DPF + EGR uit software programmeren en chiptuning.
Tijdens de rit naar huis merkte ik meteen verschil, optrekken en tusssendoor versnellen zonder terug te schakelen ging vele malen vlotter dan voorheen.
En bij gebruik van cruise control kon ik goed merken dat het brandstofverbruik ook veel gunstiger is geworden (nu 1 op 19 bij 120 km/u i.p.v 1 op 14. Daaruit kan ik opmaken dat de motor en uitlaat veel efficiënter zijn gaan functioneren. En de vervelende DPF-storing meldingen en lampjes komen ook niet meer voor.
Pluspunten
Ik ben in februari dit jaar bij Erik geweest op de locatie in Gameren voor het laten verwijderen van de DPF, EGR uitzetten en een chiptuning. Zeer positief verrast over de o.a.de kennis van Erik, de afspraak maken op zeer korte termijn en de werkzaamheden (verwijderen roetfilter alsmede de tuning zelf maar ook de rust die heerste tijdens alle werkzaamheden). Er wordt geen standaard stukje software geplaatst, de huidige software wordt uitgelezen, de aanpassingen worden daarin gedaan en vervolgens weer teruggeschreven. Lijkt mij de enige en de juiste manier om te doen. Na alle werkzaamheden wordt er nog een proefrit gemaakt en alle werkzaamheden waren daarmee afgerond. Wat duidelijk opvalt is dat tijdens de rit naar huis het allemaal net even soepeler gaat als voor de tuning :-)
Afgelopen maanden en 8000km verder, de tijd gehad om te evalueren; De auto is na de tuning iets zuiniger geworden. Vermoedelijk een combinatie van tuning en het ontbreken van de DPF, dus geen regeneratie en ook geen extra tegendruk. Ik heb sinds de tuning geen enkele DPF of EGR foutmelding gehad dus kan hiermee bevestigen dat deze aanpassingen goed zijn uitgevoerd. De tuning zelf voor wat betreft de PK's en Nm; +50PK en +80Nm, en dat is goed merkbaar. Zowel de trekkracht onderin in het toeren bereik en ook de versnelling is duidelijk beter als voor de tuning. Conclusie : De auto rijdt beter en soepeler als voor de tuning. Goed gedaan dus en een zeer tevreden klant erbij.
Geen verbeterpunten. Kom zeker terug in de toekomst met mijn volgende auto om deze te laten tunen.
Herman
Beek en Donk

20/06/2016

Gezin 35-55 jr

X3 2.0d; EGR & DPF off + Chiptuning.
Pluspunten
Super service, en veel verstand van auto's.
Auto rijd nu lekker door. Trekt beter en rijd soepel.

11/06/2016

Chiptuning van mijn Renault Mégane
Pluspunten
Uitstekende service, professioneel, betrouwbaar, en toegewijd. Denkt goed mee. In mijn ECU zaten uit het verleden wat klachten en die werden ter plekke geheel kosteloos opgelost en getest. Met 1.5 uur kon ik mijn auto al weer mee nemen, die nu aanzienlijk beter loopt en stukken beter meekomt in het verkeer!
Ruben
Den Bosch

26/04/2016

Single, <35 jr

DPF wegschrijven
EGR OFF
Tuning
Pluspunten
Ik heb verder geen opmerkingen
Nico
Venray

11/04/2016

Gezin <35 jr

Roetfilter laten verwijderen en uitprogrammeren, EGR uitprogrammeren en tuning. Alles prima verlopen volgens afspraak.
Motor loopt merkbaar beter zonder foutcodes of problemen.
Pluspunten
Zeer snelle reactie op mijn vragen per mail. Erik is een bekwame eerlijke man die weet waar hij het over heeft. Ik was eerst ergens anders geweest en daar kon men mijn auto niet aanpassen omdat ze niet in de ECU konden komen. Erik wist wél raad en heeft de software aangepast.
Wicher Solutions

18/02/2016

Bedrijf
1-5 medewerkers

Lexus IS220d verwijderen DPF, EGR en Chiptuning. Men heeft de DPF leeggemaakt en de EGR afgedopt. Tevens heeft men de auto sneller gemaakt. De auto rijdt als nieuw! Super tevreden en een aanrader voor iedereen!
Pluspunten
Duidelijke uitleg en service
Prijs, mag iets omlaag voor 2 uurtjes werk € 425,- kwijt
Chris
Maarssen

21/12/2015

Gezin 35-55 jr

Via Internet bij Orange Chiptuning terecht gekomen en telefonisch contact gehad met Erik.
Aan Erik mijn probleem uitgelegd en dat de Ford Dealer mij naar mijn gevoel onnodig op kosten jaagd.
“Na diverse motorstoringen te hebben gehad aan mijn Ford Focus 1.6 TDCI (2008) oa EGR klep vervangen, vloeistof roetfilter aanvullen (€600), bleek nu mijn roetfilter aan de beurt te zijn volgens de Ford Dealer, auto sprong in Noodloop en het olie peil schoot omhoog doordat er diesel bij de olie komt als gevolg van het blijven regenereren totale kosten € 1800.
Daarnaast ging het brandstof verbruik dusdanig omhoog in 2 maanden tijd waar ik eerst met een volle tank 900 km kon doen bleek ik nu ineens maar net de 700 km te halen. (volgens Ford kon dit met de verstuivers te maken hebben)”
Erik gaf aan dat zodra de EGR dicht gezet zal worden en Roetfilter verwijderd zou zijn deze problemen verleden tijd zouden zijn.
Op woensdag 16 december de rit gemaakt naar Gameren, waar Erik zijn werkzaamheden samen uitvoert met Martijn van EAD Autoservice, Martijn heeft mij uitgelegd wat de werkzaamheden waren en dat ik gewoon kon meekijken, na een uur was de Roetfilter leeggemaakt en weer vakkundig dicht gemaakt.
Toen dit gedaan was nam Erik het over, de Computer Module werd door hem vakkundig uit de auto gehaald, hij legde uit dat hij nu alles Software matig ging aanpassen.
Na 2 uurtjes was alles gedaan, nu inmiddels 600 km verder heeft mijn auto meer trekkracht, rijd zuiniger en rijd lekke
Pluspunten
Enkele maanden geleden de roetfilter laten verwijderen. Een stuk meer vermogen, en zeker 20 procent zuiniger.
Eric werkt zeer professioneel. Geeft goed uitleg wat hij gaat doen.
Ik ben zeer blij dat ik naar dit bedrijf ben gegaan.
NVT
Frans uit Schaijk

27/10/2015

Gezin 35-55 jr

Roetfilter verwijderen en chiptuning Toyota Verso D-cat 2.2.
Pluspunten
Nu een half jaar geleden roetfilter laten verwijderen. (dat was de beste optie ook volgens de Toyota garage) Iets meer vermogen. maar wat veel prettiger is dat hij een stuk zuiniger is. waar ik eerst net 550 km op een tank reed rij ik nu zeker 600 km op een tank.
combinatie verwijderen roetfilter en HID lampen zorgt er voor als de lampen aangaan dat er even een controle lampje brand en dat de snelheidswijzer even naar benden gaat.
Paul
Alkmaar

09/10/2015

Gezin 35-55 jr

Van mijn verse 2.2 d4d 177 pk roetfilter verwijdert, In een 3 uur tijd roetfilter verwijdert. De heen en terugreis duurde langer.