Website: www.nieuweschoolfoto.nl
Adres: Steenovenweg 3 3532 AE
Plaats: Utrecht

Nieuwe Schoolfoto gelooft in perfectie, innovatie en service. Wij groeien dagelijks, doordat we luisteren, analyseren en meedenken met scholen, ouders en kinderen.

Sinds 2011 zijn we gestart met Nieuwe Schoolfoto, het fotograferen van kinderen op scholen. Onze foto’s worden vanaf het eerste moment via onze eigen ontwikkelde webwinkel verkocht.

Inmiddels staat de teller op meer dan 500 actieve scholen en breiden we ons merk uit met submerken zoals Nieuwe Familiefoto, Nieuwe Bedrijfsfoto en meer onder het label Nieuwe Foto. Wij zijn specialist en perfectionist in iedere fotomarkt, en dat zie je.

7.8

Pluspunten
Vlotte levering
Fletse foto's, door de witte achtergrond en de belichting. Individuele foto's weinig speels, geforceerde poses die totaal niet passend zijn. Geen spontaniteit. De klassenfoto mist compleet z'n doel, er straalt geen groepsdynamiek vanaf omdat het aan elkaar gefotoshopte groepjes zijn, met notabene heel vreemde verhoudingen. Gemiste kans. Ik hoop volgend schooljaar weer op een échte groepsfoto. Formaat is ook zeer onpraktisch. Wat mij betreft kiest onze school volgende jaren een ander bedrijf.
Hoi Marije,

Bedankt voor je beoordeling, wat jammer om te horen dat je minder enthousiast bent over de foto's. De stijl van de foto's word voorafgaande de fotodag samen met school uitgezocht. Graag ontvang ik jullie inlogcode zodat ik gericht met je mee kan kijken en dit voor jullie kan oplossen.

Ik hoor graag van jullie!

Marije

Gepubliceerd op: 17/11/2017

Pluspunten

Veel meer tijd nemen voor de kinderen die samen met een broertje of zusje op de foto gaan. Zo jammer anders had ik echt meer foto's genomen.
Hoi Carolien,

Bedankt voor je beoordeling, wat leuk om te horen dat we jouw kinderen samen op de foto hebben gezet.

We zouden graag met je in contact komen en de foto's willen bekijken zodat we dit mee kunnen nemen in onze evaluatie. Het is namelijk niet de bedoeling dat je minder enthousiast bent over de broer-zus foto's! Daarom willen wij je een passende oplossing bieden zodat je helemaal blij bent met de foto's van je kinderen.

Carolien
Barneveld

Gepubliceerd op: 08/11/2017

Pluspunten

Betere foto’s, rekening houden met tint van kind
Hoi Klant,

Bedankt voor je beoordeling, wat jammer om te lezen dat je minder tevreden bent met de foto's. Dit willen we graag oplossen voor je.
We gaan je contacten zodat we je hopelijk blij mogen maken!

Zoetermeer

Gepubliceerd op: 01/11/2017

Pluspunten
Lange foto met alle klasgenoten in een rij is een leuk en apart concept.
Witte achtergrond is absoluut niet flatterend, maakt de rood-tonen in het gezicht alleen maar duidelijker. Ook de bewerkte foto maakte het niet beter. Jammer dat deze fotograaf zonder achtergrond werkt. Verder is het concept van de lange klassefoto wel leuk, maar ook wel erg duidelijk geplakt. De leerlingen aan de buitenkant zien er duidelijk bijgeplakt uit. Jammer.
Mylene
Pijnacker

Gepubliceerd op: 24/10/2017

Pluspunten
Mijn 3-jarige zoon wilde graag als een vliegtuig op de foto; armen gespreid, breed lachend. Maar de fotografe vroeg of hij zijn handen in zijn zakken wilde steken.
Nu zie ik de klassenfoto: allemaal jongetjes met vuistjes strak in de zakken. Ik snap dat het lastig werken is in PhotoShop, die wilde rondvliegende armen, maar ik hoop toch dat er volgend jaar wat meer vliegtuigen te zien zijn -en wat minder schapenvacht.
-Laat kinderen zichzelf zijn voor de camera. Er werd niet afgeweken van het draaiboek en er was geen ruimte voor spontaniteit.
-Andere props, voor de verandering?
- De verhoudingen in de klassenfoto klopten niet. Lachwekkend wel, maar ook een beetje pijnlijk.
Beste Nynke,

Bedankt voor uw beoordeling! Wat jammer om te horen dat uw zoon niet als vliegtuig op de foto mocht. Wij snappen dat dit juist voor een peuter super leuk is! Wij zullen dit ook met de desbetreffende fotograaf bespreken zodat de volgende keer de kinderen juist op de foto mogen zoals ze willen. Wij met Nieuwe Schoolfoto zijn er juist om de kinderen als zichzelf op de foto te zetten en plezier te maken!

Wij hopen uw zoon volgend jaar weer vrij, en misschien wel als vliegtuig op de foto te mogen zetten.

Nynke

Gepubliceerd op: 13/07/2017

Pluspunten
De kleuren van de foto's zijn helder.
Onze zoon draagt een bril. Op de foto staat de bril niet goed op zijn neus. Zijn bril lijkt hierdoor veel te groot en is erg aanwezig op de foto. Zijn ogen vallen weg achter het randje van zijn bril. Had hem zijn kin iets op laten tillen, dan kwamen zijn ogen mooi in het midden van zijn glazen.

De groepsfoto is een bewerking van foto's van groepjes kinderen die zijn samengevoegd tot 1 foto. Hierdoor kloppen de verhoudingen niet meer. Erg jammer...

Wij bestellen in dit geval alleen de groepsfoto (als herinnering voor later) en gaan zelf een leuke portretfoto maken.

Wij vragen ons af of het echte fotografen zijn die deze foto's maken (die de fotovakschool hebben gevolgd) of dat het fotografen zijn die fotografie als hobby hebben en daar graag hun werk van willen maken.
Beste Anoniem,

Bedankt voor uw beoordeling, hier hebben wij erg veel aan. Jammer om te horen dat u minder enthousiast bent over de individuele foto's van uw zoon.

Onze fotografen zijn zeker professioneel en hebben allemaal een Schoolfotografie cursus gehaald waardoor zij als geen ander weten hoe ze alle kinderen stralend op de foto moeten zetten. Zij doen hier dan ook hun uiterste best voor. Onze excuses dat uw zoons ogen niet onder de bril uitkomen.

Wij willen u graag vragen uw inlogcode te versturen naar ons per mail(info@nieuweschoolfoto.nl) zodat wij nogmaals naar u foto's kunnen kijken en u een passende oplossing kunnen bieden.

Wij willen graag dat u blij bent met de foto's!

Anoniem

Gepubliceerd op: 04/07/2017

Pluspunten
Leuk dat er meerdere posities zijn gefotografeerd. Zeker bij de broer-zus foto's
Foto's zijn niet geweldig. Er is niet goed naar de kinderen gekeken en hoe ze erop staan. Bij de schoolfoto waar de kinderen per 2 op de foto zijn gezet staat er zelfs een kind met haar ogen dicht. Ook de belichting is niet geweldig. Mijn kinderen hebben een vrij lichte huidskleur en staan nu erg witjes op de foto. Bij een andere school fotograaf was dit nooit zo. Ik heb ze besteld, maar vind ze erg tegenvallen. Ook de kwaliteit van het papier vind ik tegenvallen
Beste Klant,

Fijn om te horen dat u enthousiast bent over de verschillende poses bij de broer-zus foto's.

Wij vinden het jammer om te horen dat u minder enthousiast bent over de foto's van uw kinderen. Graag ontvangen wij van u uw bestelnummer per mail (info@nieuweschoolfoto.nl) zodat wij naar de belichting van de foto's kunnen kijken en u hierbij een passende oplossing kunnen bieden.

Wij hopen van u te horen zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

Gepubliceerd op: 01/07/2017

Pluspunten
Leuke foto en hippe site
Vond de foto printkwaliteit teleurstellend. Had het beter zelf kunnen printen dan hadden ze er beter uitgezien. En dat voor deze hoge prijs...
Beste Klant,

Bedankt voor uw beoordeling! Goed om te horen dat u de foto's leuk vindt en de site mooi vindt!

Uiteraard is het niet de bedoeling dat u de prints vindt tegenvallen. Wij willen u vragen een foto per mail te sturen van de afdrukken naar info@nieuweschoolfoto.nl zodat we de kwaliteit nogmaals kunnen beoordelen en dit voor u kunnen oplossen.

Gepubliceerd op: 20/12/2016

Pluspunten
Snelle levering van de bestelling.
De individuele schoolfoto's waren duidelijk niet spontaan. Gemaakte setting, kwam echt niet natuurlijk over. Tegenvallend resultaat. Wij hadden er meer van verwacht. De opzet van de klassenfoto was wel leuk en goed.
Beste Marcel,

Bedankt voor uw beoordeling. Goed om te horen dat u de opzet van de klassenfoto leuk vindt en u uw bestelling snel in huis had!

Onze fotografen doen hun uiterste best om alle kinderen zo uniek mogelijk en als zichzelf op de foto te zetten, jammer dat dit niet op u is overgekomen. Wij zullen uw feedback meenemen tijdens onze evaluatie zodat de setting natuurlijker wordt.

Nogmaals bedankt voor uw beoordeling en wij wensen u veel plezier met uw bestelling!

Marcel
Veghel

Gepubliceerd op: 12/12/2016

Pluspunten
De broers/zussen foto was leuk. Alle andere foto's leken meer op pasfoto's. Recht van voren genomen. Zonder dat de speelsheid van kinderen tot uiting kwam.
Neem meer tijd voor de individuele foto's en zet de kinderen voor de klassenfoto wat losser neer. Nu stonden de kinderen erg stijf in groepjes verdeeld. Verplicht naast een kind wat in sommige gevallen niet eens aardig gevonden werd.
Beste Karlijn,

Wij willen u graag bedanken voor uw beoordeling! Erg leuk om te horen dat u enthousiast bent over de broer-zusfoto's!

Wij zullen uw feedback meenemen tijdens onze evaluatie met school zodat er wellicht volgend jaar een ander type foto gemaakt kan worden waar de kinderen in een andere sfeer op de foto mogen.

Karlijn
Assendelft