Website: https://www.hostnet.nl
Adres: De Ruyterkade 6 1013 AA

Hostnet is een klantgerichte en betrouwbare hostingprovider, die al sinds 1999 actief is op de particuliere en zakelijke internetmarkt. Sindsdien is Hostnet uitgegroeid tot één van de grootste spelers op de Nederlandse markt. Naast domeinregistratie, webhosting en e-mail, kunnen klanten bij Hostnet terecht voor Virtual Private Servers (VPS), Dedicated Servers en cloud hosting.

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 08.00 – 22.00 uur
Weekend- en feestdagen: 10.00 – 18.00 uur

Hostnet

Pluspunten
De service is niet al te best vind ik, in het algemeen. Vragen worden snel maar niet goed beantwoord. Wat een stukje service zou kunnen zijn laten ze na. Dit is mijn algehele indruk van de periode dat ik bij hostnet zit.
- betere hosting
- betere service
Beste Niels,

Ik zie dat u vandaag contact heeft gehad in verband met het eventueel aanmaken van een nieuw account en het overdragen van uw contracten.

De uitgevende instantie van .NL en .AGENCY hebben zelf besloten dat er bij een overdracht opnieuw kosten in rekening gebracht worden. De kosten zijn gelijk aan een jaarregistratie met dezelfde extensie, Hostnet kan hier geen invloed op uitoefenen.

Niels
Veenendaal

Gepubliceerd op: 15/05/2018

Pluspunten
De service is niet al te best vind ik. Vragen worden snel maar niet goed beantwoord. Wat een stukje service zou kunnen zijn laten ze na.
- betere hosting
- betere service

Veenendaal
01/05/2018

Pluspunten
Wat betreft de klantenservice niets op aan te merken.
Wij hebben hostnet juist genomen vanwege de stabiliteit en betrouwbaarheid, echter is de mailserver de afgelopen weken totaal niet stabiel, mails worden vertraagd ontvangen en verzonden. De stabiliteit moet dus echt beter!! Een groot bedrijf als wij kunnen hier niet mee werken.
M Mrini
Bleiswijk

Gepubliceerd op: 30/01/2018

Pluspunten

Heb er nog weinig aan gehad.
Lars/MennenMedia
Venlo

Gepubliceerd op: 30/01/2018

Pluspunten
Altijd bereikbaar. Wordt snel geholpen aan de telefoon.
De facturatiemethode stamt nog uit de jaren 90, waarbij klanten opdraaien voor kosten die niet gemaakt worden. In mijn geval gaat het om een e-mail product dat niet meer gebruikt wordt. Op 14-10-17 gaat de nieuwe periode in voor 6 maanden. Op 18-09-2017 wil ik het product stop zetten, maar dan kan niet meer omdat het één maand opzegtermijn heeft. Dus zitten wij 7 maanden vast aan een product dat niet meer gebruikt wordt.
Beste Klant,

Uw verbeterpunten hebben wij per e-mail met u besproken en zijn samen tot een oplossing gekomen.

Gepubliceerd op: 02/10/2017

Pluspunten
zowel online chat als telefonisch, snelle response
Meeste registrars van gTld's weten welke domeinnamen Premium zijn en er dus afwijkende prijzen voor gelden. Hostnet heeft die informatie blijkbaar niet en maakt haar klant blij met een dode mus, wanneer na registratie blijkt dat het een Premium domeinnaam is die honderden euro's meer kost dan de standaard prijs. In principe is de domeinnaam nog steeds vrij, alleen zal Hostnet natuurlijk niet meer voor gaan betalen dan ze er voor rekenen. Als consument krijg je laat op de dag van de registratie een mail waarin staat dat de registratie helaas niet mogelijk is, omdat de domeinnaam bezet is. Als reden wordt aangehaald, dat het controlemechanisme niet real time de beschikbaarheid controleert om ervoor te zorgen dat het snel kan werken. Klinkklare onzin natuurlijk en ontzettend jammer dat er dan niet eerlijk over gecommuniceerd wordt. Om te beginnen dat er geen duidelijke melding bij de gTld's staat dat de kans bestaat dat een domeinnaam niet geregistreerd zal worden als deze Premium blijkt te zijn.

Ook via de chat net voor de registratie is gevraagd of de beschikbaarheid klopt en of de prijzen kloppen, de medewerker heeft duidelijk aangegeven dat het zo is.

Het komt zo over als misleiding, hoewel het ook aan ontbreken van kennis kan liggen bij de chatsupport. Maar in elk geval erg jammer dat er niet eerlijk gecommuniceerd wordt, maar een consument wijs wordt gemaakt dat een domeinnaam niet beschikbaar is, terwijl er iets anders speelt.

Hier valt nog heel veel te verbete
Beste Leon,

Zou in een bericht naar webcare@hostnet.nl uw klantnummer of de gewenste domeinnaam door kunnen geven. Dan kunnen wij uw reactie inhoudelijk behandelen.

Leon
Maastricht