Bedrijfsgegevens

Website: https://www.hostnet.nl
Adres: De Ruyterkade 6 1013 AA
Plaats: Amsterdam
Telefoon: 020 7500 800

Hostnet is een klantgerichte en betrouwbare hostingprovider, die al sinds 1999 actief is op de particuliere en zakelijke internetmarkt. Sindsdien is Hostnet uitgegroeid tot één van de grootste spelers op de Nederlandse markt. Naast domeinregistratie, webhosting en e-mail, kunnen klanten bij Hostnet terecht voor Virtual Private Servers (VPS), Dedicated Servers en cloud hosting.

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 08.00 – 22.00 uur
Weekend- en feestdagen: 10.00 – 18.00 uur

KiyOh uitgangspunten:

  • Alle klanten mogen beoordelen
  • Beoordelingen voldoen aan de richtlijnen 
  • Controles om valse beoordelingen zoveel mogelijk tegen te gaan: Lees meer.
  • Meld misbruik of andere zaken hier.
  • Onvoldoendes (reviewscore lager dan 6) zijn 14 dagen na plaatsing zichtbaar op deze pagina.

Hostnet
totaal score
8.9
Beoordelen
Laatste beoordeling
5 dagen geleden
Legenda
> 90 dagen
30 - 90 dagen
< 30 dagen
122 beoordelingen (12 maanden)
622 beoordelingen (totaal)
43880 keer bekeken
92% beveelt dit bedrijf aan

KiyOh uitgangspunten:

  • Alle klanten mogen beoordelen
  • Beoordelingen voldoen aan de richtlijnen 
  • Controles om valse beoordelingen zoveel mogelijk tegen te gaan: Lees meer.
  • Meld misbruik of andere zaken hier.
  • Onvoldoendes (reviewscore lager dan 6) zijn 14 dagen na plaatsing zichtbaar op deze pagina.

Filter beoordelingen op aantal sterren in afgelopen 12 maanden
76% (93)
16% (19)
2% (2)
3% (4)
3% (4)

Klantbeoordelingen

4
Pluspunten
Altijd bereikbaar. Wordt snel geholpen aan de telefoon.
Verbeterpunten
De facturatiemethode stamt nog uit de jaren 90, waarbij klanten opdraaien voor kosten die niet gemaakt worden. In mijn geval gaat het om een e-mail product dat niet meer gebruikt wordt. Op 14-10-17 gaat de nieuwe periode in voor 6 maanden. Op 18-09-2017 wil ik het product stop zetten, maar dan kan niet meer omdat het één maand opzegtermijn heeft. Dus zitten wij 7 maanden vast aan een product dat niet meer gebruikt wordt.
Antwoord Hostnet
Beste Klant,

Uw verbeterpunten hebben wij per e-mail met u besproken en zijn samen tot een oplossing gekomen.

Met vriendelijke groet,

Hostnet Webcare
Klant
Amsterdam

Gepubliceerd op: 02/10/2017
Aanbeveling: nee


3
Pluspunten
zowel online chat als telefonisch, snelle response
Verbeterpunten
Meeste registrars van gTld's weten welke domeinnamen Premium zijn en er dus afwijkende prijzen voor gelden. Hostnet heeft die informatie blijkbaar niet en maakt haar klant blij met een dode mus, wanneer na registratie blijkt dat het een Premium domeinnaam is die honderden euro's meer kost dan de standaard prijs. In principe is de domeinnaam nog steeds vrij, alleen zal Hostnet natuurlijk niet meer voor gaan betalen dan ze er voor rekenen. Als consument krijg je laat op de dag van de registratie een mail waarin staat dat de registratie helaas niet mogelijk is, omdat de domeinnaam bezet is. Als reden wordt aangehaald, dat het controlemechanisme niet real time de beschikbaarheid controleert om ervoor te zorgen dat het snel kan werken. Klinkklare onzin natuurlijk en ontzettend jammer dat er dan niet eerlijk over gecommuniceerd wordt. Om te beginnen dat er geen duidelijke melding bij de gTld's staat dat de kans bestaat dat een domeinnaam niet geregistreerd zal worden als deze Premium blijkt te zijn.

Ook via de chat net voor de registratie is gevraagd of de beschikbaarheid klopt en of de prijzen kloppen, de medewerker heeft duidelijk aangegeven dat het zo is.

Het komt zo over als misleiding, hoewel het ook aan ontbreken van kennis kan liggen bij de chatsupport. Maar in elk geval erg jammer dat er niet eerlijk gecommuniceerd wordt, maar een consument wijs wordt gemaakt dat een domeinnaam niet beschikbaar is, terwijl er iets anders speelt.

Hier valt nog heel veel te verbete
Antwoord Hostnet
Beste Leon,

Zou in een bericht naar webcare@hostnet.nl uw klantnummer of de gewenste domeinnaam door kunnen geven. Dan kunnen wij uw reactie inhoudelijk behandelen.

Met vriendelijke groet,

Hostnet Webcare
Leon
Maastricht

Gepubliceerd op: 09/08/2017
Aanbeveling: nee


4
Pluspunten
UItgebreid dienstenpakket, directe dienstverlening, professionele website, op het oog lage kosten.
Verbeterpunten
Wij zijn al een aantal jaar tevreden klant, zonder dat we een beroep moesten doen op de Helpdesk. We wilden daarom graag ook de MS Exchange accounts van onze medewerkers bij Hostnet onderbrengen. Het aanzetten van de eerste licenties was snel gebeurd. Helaas bleek toen pas dat de al bestaande Exchange accounts niet konden worden gemigreerd naar die van Hostnet. Omzetting kon alleen handmatig, wat veel gedoe betekent en tot dataverlies kan leiden. Bovendien zouden we dan ook dubbele licentiekosten moeten betalen. Tot onze grote verbazing wil Hostnet niet met MS kijken of dit kan worden opgelost. Ook een tijdelijke tegemoetkoming voor de dubbele licentiekosten kan niet worden geboden. Kortom, normaal maken bedrijven het makkelijk voor klanten om over te stappen. Maar bij Hostnet draaien zij zelf voor de dubbele kosten en het gedoe op. Een goede reden om dit bedrijf weer zo snel mogelijk vaarwel te zeggen.
Antwoord Hostnet
Beste LJWD Advocaten,

Bedankt voor uw feedback.

Op dit moment is het technisch voor ons nog niet mogelijk om contracten van andere aanbieders van Office365 over te nemen. Wij zijn uiteraard in gesprek met Microsoft om dit zo snel mogelijk voor u, en andere klanten, voor elkaar te krijgen. Zodra wij dit met Microsoft rond hebben zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Hostnet Webcare
LJWD Advocaten
Rotterdam

Gepubliceerd op: 31/01/2017
Aanbeveling: nee


3
Pluspunten
 
Verbeterpunten
De gebruikersvriendelijkheid van de Website Maker Unlimited is op een schaal van 1 tot 10 op een niveau 1,5!
Echt bedroevend hoe dit loopt, het volledig gebrek aan flexibiliteit. Een drama. Vraag me echt af wat ik hiermee moet.
Antwoord Hostnet
Bedankt voor uw feedback omtrent onze Website Maker. Zou u deze verder toe kunnen lichten via webcare@hostnet.nl? Dan kunnen wij dit oppakken met de ontwikkelaars.

Met vriendelijke groet,

Hostnet Webcare
Martin

Gepubliceerd op: 28/01/2017
Aanbeveling: nee


Disclaimer