Website: http://www.fbto.nl
Plaats: Leeuwarden
Telefoon: 058 234 56 78

FBTO
4.9

Pluspunten
Eerste lijn klantenservice is aardig/behulpzaam
Onlangs telefonisch een inboedelverzekering afgesloten. Een belangrijke voorwaarde van mij was de dekking van schade door eigen huisdier(en) De verkoopster vroeg dit (op mijn verzoek) nog na aan een collega. Schade door eigen huisdieren zou onder de voorwaarden vallen.

Twee maanden later had de hond de bank kapot genaakt. Het indienen van de claim bleek niet mogelijk omdat de schade door onze eigen hond was veroorzaakt???

De mensen van de reguliere klantenservice zijn erg aardig en helpen je graag verder. De werknemers van de afdeling "claims" zijn een stuk minder vriendelijk en het niveau van de klachtenafdeling is ver onder de maat!
Beste Scrolllock,

Bedankt voor je signaal. Het compliment over onze klantenservice is natuurlijk mooi. Het onderdeel dat je schade niet gedekt is wat minder :/
Schade veroorzaakt door dieren die je in de woning laat is helaas niet gedekt.

Je signaal over de claims- en schadeafdeling heb ik doorgespeeld!

Scrolllock
Warffum

14/12/2016

Pluspunten
Ik heb verder geen opmerkingen
nakomen wat de klant word beloofd.

in 2015 ben ik Turkije in het ziekenhuis beland,hier zou ik behandeld worden,maar ik werd er eerder verminkt.
contact gehad met fbto reisverzekering, het zou ons niks kosten want ik was ervoor verzekerd.
krijg ik net een email dat ik €332 moet betalen.
zwaar belachelijk zoals dit gaat.
Goedemiddag Rene,

Dat klinkt niet ok! Ik ken je dossier niet, maar wil het graag voor je uitzoeken. Stuur je mij je verhaal en je gegevens in een e-mail? Dit kan je sturen naar fbto.webcare@achmea.nl.

Fokelien
rene
hengelo

29/11/2016

Pluspunten
Altijd snelle vriendelijke service en goede afhandeling van declaraties
Wij hadden al onze zorg en reisverzekering bij FBTO. Voor beide verzekeringen al eens hulp nodig gehad. Super snel antwoord van vriendelijke medewerkers voor snelle vragen via Facebook messenger en ook aan de telefoon altijd goed geholpen. Onduidelijkheden over vergoedingen bij een knie operatie en de nabehandeling ervan werden allemaal duidelijk uitgelegd. Pas als je je verzekeraar echt nodig hebt kun je pas zeggen of het een goede verzekeraar is en in zowel vergoeding als service zijn wij zeer tevreden. Vandaar nu ook onze autoverzekering bij FBTO!
Tessa
Purmerend

05/11/2016

Pluspunten
Op een normale vraag aan FBTO zeeeer onvriendelijk en kleinerend te woord gestaan!
Mevrouw heeft duidelijk geen zin in haar werk en naar mijn idee niet genoeg geschoold!!
Antwoord op onze vraag hebben we nog niet!
Beste Os,

Je bericht vind ik bijna schokkend. Zo ken ik onze klantenservice zeker niet. Wil je ons je gegevens in een email sturen. Dan gaan we kijken met wie dit gesprek heeft plaats gevonden. En ik ben verder ook nog nieuwsgierig naar je vraag. Dan kunnen we daar een antwoord op geven!

Os
Waddinxveen

03/11/2016

Pluspunten
Via zeer goed werkende website in het weekend een bootverzekering afgesloten bij FBTO.
Via de website werd ik erop geattendeerd dat indien ik de verzekering per direct wilde laten ingaan moest bellen.
Zo gezegd zo gedaan, werd snel terug gebeld door een vriendelijke heer, die mij verzekerde dat de voorlopige dekking geregeld was bij deze.
Ongelukkigerwijze kreeg ik dezelfde dag schade aan mijn boot, deze na het weekend telefonisch gemeld.
Correct geholpen door de schade- en acceptatieafdeling.
Nu afwachten op de afhandeling van de schade...

Tot dusver een vette 10 voor FBTO...
Wordt vervolgt
Tot dusver geen!!!
Robert
Nieuwe Pekela

09/05/2016

Pluspunten
geen lange wachttijd bij het bellen naar FBTO
in mijn ogen is het belachelijk dat, als ik een inboedelverzekering heb, en ik voor het eerst in 10 jaar wat wil declareren dit niet vergoed wordt aangezien het valschade betreft en dit blijkbaar niet staat vermeld onder 'het kopje' wat wordt er wel vergoed... Duidelijkheid over de voorwaarden laat dus zeker te wensen over, om maar over de service niet te spreken (want dat stelt ook niets voor). Per 1 juni de woonverzekering bij FBTO opgezegd!
Hoi Rene,

Onze inboedelverzekering biedt dekking tegen brand-, diefstal- of waterschade. Maar als je zelf je spullen laat vallen, is dit niet gedekt onder de inboedelverzekering(daar is onze allrisk verzekering voor). Ook niet omdat je al langer klant bent. Als we overal een uitzondering/coulance voor gaan maken hoeft het opstellen van specifieke verzekeringen natuurlijk. Daarnaast ken ik je verhaal niet. Want volgens mij ben je niet te spreken over onze service. Wil je mij vertellen wat er mis is gegaan en wat er beter kan?

Rene
Lochem

28/04/2016

Pluspunten
Klant als klant behandelen.
Hoi Famke,

Ik lees dat je niet als klant bent behandeld? Wil je ons misschien je verhaal sturen?

Famke
Deventer

22/03/2016

Pluspunten
Scherpe premie.
Verbeter de schadeafhandeling.
Beste Evert,

En hoe kunnen we die verbeteren? Je mag ons best even je situatie toe sturen. Dan kunnen we er ons voordeel mee doen.

Evert

06/03/2016

Pluspunten
Zijn goede benaderbaar.
Soms gaat het wat stroever dan weer heel soepel.
Ik ben ook niet altijd gemakkelijk.
Met wat geduld zijn we er altijd uit gekomen.
Ik wil ook niet shoppen van de een naar de ander voor wat euro's te besparen.Ze blijven stabiel op de markt
1 Had graag mijn eigen risico al deels per maand willen betalen.
Komt er niets na maximale declaratie periode,stort men het terug.
2 Zou graag direct bij b.v. de apotheek weten wat wel en niet vergoed en de prijzen.
Ook wanneer wel of geen eigen risico!
Voorbeeld laatste keer bij apotheek krijg medicijnen mee. Niets aan de hand. Een 2 weken later bericht van de FBTO valt onder eigen risico.Blijk ik 18 € te moeten betalen voor een tube van 6 € die ik op Internet voor 4 had kunnen kopen.Ergo 14 € weggegooid aan de apotheek.
Hoi Sjef,

Bedankt voor je mooie beoordeling!
Fijn ook te lezen dat je tevreden bent met ons :)

Je verbeterpunten kan ik zo 1 2 3 niet aanpassen. Punt 1: FBTO heeft gekozen het eigen risico pas door te berekenen aan de klant als dit van toepassing is. Toch ga ik je tip doorgeven. Punt 2: Dat is een lastige. Een apotheker is niet op de hoogte van de precieze kosten van een geneesmiddel. Je huisarts hoort jou in te lichten over de eigen bijdrage/eigen risico bij de medicatie die wordt voorgeschreven.

Fokelien
sjef

02/03/2016

Pluspunten
Tot op heden nog geen goede ervaring
2 weken geleden een doktersrekening van € 100,00 ingediend van een vakantie in het buitenland. Een ellenlang formulier moeten indienen en nog steeds geen afwikkeling. Duurt te lang.
Beste Langerak,

2 weken duurt inderdaad wat lang. Heb je inmiddels wel al contact gehad met onze Declaratie afdeling?

F.Langerak
Delft

16/02/2016

Copyright © 2008 - 2017 KiyOh  |  Meld misbruik  -  Disclaimer  -  Gebruikersvoorwaarden  -  Contact  -  FAQ