FAQ voor bedrijven en webshops

Hoe werkt KiyOh.nl voor bedrijven?

Bedrijven kunnen hun klanten zelf een e-mail sturen. De e-mail wordt verstuurd uit naam en het e-mailadres van uw bedrijf. Zo bent u beter herkenbaar en wordt de beoordeling eerder ingevuld. In de e-mail staat een persoonlijke en veilige link waarmee de klant een beoordeling kan doen. Dit proces gaat automatisch. Het enige dat een bedrijf hoeft te doen, is het e-mailadres in te voeren (of copy-past meerdere e-mailadressen) bij 'klanten uitnodigen'. Bedrijven krijgen een bericht via e-mail als er een beoordeling is gedaan. De beoordeling wordt direct geplaatst op KiyOh.nl. Bij een onvoldoende beoordeling wordt deze pas na 14 dagen zichtbaar. Zo heeft een bedrijf nog de kans om uitleg te geven aan de klant of de klacht op te lossen. De klant kan dan zijn review nog aanpassen naar een voldoende.

Kan ik snel van start met KiyOh?
Ja, u kunt snel van start. Met een paar instellingen kunt u eenvoudig de eerste klanten een uitnodiging sturen voor een beoordeling. We hebben tevens een korte instructiefilm, zodat u snel wegwijs wordt en de belangrijkste functies goed instelt. Zo haalt u het beste resultaat! Bekijk hier de film:

Ik heb een (eerste) beoordeling binnen, maar deze wordt niet in de Widget op mijn website weergeven? Er staat 'nvt' bij de score of er heeft in de Widget geen update plaatsgevonden van de gemiddelde score in de Widget? Hoe kan dat?

De informatie in de Widget krijgt 1 keer per dag een update. Alleen op deze manier wordt de Widget snel op uw site ingeladen indien uw bezoekers op uw site komen, en houden we de snelheid van uw eigen website hoog. Het kan dus zijn dat u tussen de updates kijkt, dan wordt de beoordeling meestal binnen een 24 uur zichtbaar in de widget op uw website.

Kan ik automatisch beoordelingen verzamelen?

Ja, dat kan! Wanneer uw webshop is aangesloten bij een van onze partners (Biedmeer Webwinkels, One Stop Webshop, MijnWinkel, ShopTrader, Elexio Shops, Zen Cart Shops, SeoShops) kunt u de koppeling in uw eigen CMS-systeem instellen. U vult o.a. het e-mailadres in van uw KiyOh-account, de connector-code (staat bij 'uw account') en stelt het aantal dagen na een bestelling dat een beoordeling gevraagd moet worden. Vanaf dat moment wordt er na een bestelling automatisch een e-mail gestuurd naar uw klant om u te beoordelen via het KiyOh-systeem. Dat is handig, want alles gaat vanzelf!

Kan ik automatisch beoordelingen verzamelen wanneer ik niet een webshop bij een van de KiyOh partners heb?

Ja, dat kan! Stuur ons een e-mail dan kunnen wij de koppeling sturen. U of uw webbouwer kan deze koppeling eenvoudig installeren in uw webshop.

Kunnen bedrijven de beoordelingen op hun eigen website plaatsen?

Ja. Bedrijven kunnen de Widget van KiyOh.nl op hun website plaatsen. U kunt zelf de afmeting instellen. Websitebezoekers zien zo direct de klantbeoordelingen van uw bedrijf. Kijk bij 'publiceer' in uw account.

Hoe wordt de totaalscore van een beoordeling berekend?

Mensen vullen zelf de totaalscore in en ook de score op de items (prijs, kwaliteit, etc). De totaalscore wordt dus niet berekend als een gemiddelde van de items. Dit geeft namelijk een verkeerd beeld, want elk item weegt dan even zwaar mee. In de praktijk kan een item voor iemand juist bepalend zijn voor de totaalscore. Stel: iemand geeft op de items overal een 6, behalve de levertijd, die krijgt een 10. Ook voor de totaal score geeft men een 10. Deze klant vindt levertijd heel belangrijk en kan daarom als totaaloordeel ook een 10 geven. Wanneer we een totaalscore zouden berekenen op basis van het gemiddelde op de items, zou de totaalscore slechts een 6,4 zijn. KiyOh laat het belang dat mensen aan een item hechten dus meewegen in de totaalscore.

Hoe kom ik in de TOP-5 op de homepage van KiyOh.nl?

De 5 bedrijven met de meeste beoordelingen komen in de TOP-5 'Meest beoordeeld' terecht. De 5 bedrijven met het beste oordeel (op basis van minimaal 10 beoordelingen) komen in de TOP-5 'Beste Beoordeeld' terecht. Op deze manier hebben kleine en grote bedrijven kans om in de TOP-5 terecht te komen. Elke dag wordt er weer 30 dagen teruggekeken, zodat elke dag een andere TOP-5 kan ontstaan

Wat gebeurt er bij een onvoldoende (op totaalscore of op een van de items)?

Naar het bedrijf (bij afname Pro Plus of Premium pakket) wordt via e-mail een melding gestuurd van de onvoldoende. De eerste 14 dagen wordt de beoordeling niet gepubliceerd. Door in te loggen kan er direct contact opgenomen worden met de klant om tot een oplossing of uitleg te komen. De klant kan haar oordeel op basis hiervan nog bijstellen. De klant kan haar oordeel binnen 30 dagen bijstellen of verwijderen. Komt u er niet uit met de klant of laat deze niets van zich horen? U kunt altijd nog als bedrijf een reactie bij de beoordeling schrijven. Zo is uw kant van het verhaal ook zichtbaar.

Nodig ik al mijn klanten continu uit voor een beoordeling?

Het beste kunt u al uw klanten uitnodigen. Pas dan ontstaat er een objectief beeld van wat klanten van uw bedrijf vinden. Nodig dus ook klanten uit waarvan u misschien al weet dat ze kritisch zijn. Dat kunt u maar beter voor zijn en goed oplossen. Een ontevreden klant vertelt zijn slechte ervaring veel vaker door dan een tevreden klant. Het is dus juist slim om dit signaleren en daar proactief op te reageren. Een ontevreden klant kan uw bedrijf op KiyOh ook zelf beoordelen, dus ook al zou u deze klant niet uitnodigen dan kan hij zelf de beoordeling ook doen. En potentiële kopers vinden het juist fijn als er aandachtspunten staan. Zo komt u transparant over. Niet iedereen is perfect. Een bedrijf met alleen maar goede scores is niet geloofwaardig.

Ben ik met klantbeoordelingen beter vindbaar in zoekmachines?

Ja.  Elke nieuwe beoordeling zien zoekmachines als een update van je pagina met beoordelingen. De combinatie van nieuwe beoordelingen en de gekozen zoekwoorden (in uw account) bepalen de hoogte in de zoekmachines. Als er bijvoorbeeld weinig concurrentie is op de  zoekwoorden en u ontvangt veel klantbeoordelingen, dan kunt u snel hoog in de zoekmachines staan.

Kan ik klantbeoordelingen integreren in mijn website, zodat elke beoordeling een eigen activiteit is op mijn webshop. Want daarmee komt mijn shop hoger in zoekmachines?

Ja, dit is mogelijk. In het Pro Plus en het Premium pakket staat een Widget Feed (bij 'publiceer). Dit is een XML-feed die in xml de informatie in de Widget naar uw site doorstuurt (op de plek waar u dit wilt hebben). Door de XML-feed te installeren wordt elke nieuwe beoordeling een activeit op uw website. En daar kijken zoekmachines o.a. naar, zodat uw positie hoger wordt. In combinatie met de Rich Snippets, worden ook de gele sterren in organische Google zoekresultaten getoond en bent u nog opvallender!

Kunnen bedrijven zichzelf vergelijken met de concurrentie?

Ja. Bedrijven kunnen de prestaties van het eigen bedrijf afzetten tegen de gemiddelde score van de branche. Dit wordt grafisch weergeven bij 'benchmarks'. Zo ziet u op welke punten u beter of slechter scoort dan de concurrenten. Zo weet u snel wat u moet verbeteren.

Wat is het juiste moment om een klantbeoordeling te vragen?

Meestal vraagt u een beoordeling direct nadat u een opdracht of bestelling hebt afgerond. Dat is een logisch moment. U heeft op dat moment ook een actuele relatie met de klant, wat de medewerking van de klant verhoogt. Wacht dus niet te lang met het versturen van de beoordeling.

Mogen terugkerende klanten weer beoordelen?

Een klant die terugkomt stuurt u na de aankoop weer een klantbeoordeling. Het gaat om een nieuwe aankoop, die ook weer beoordeeld kan worden. Zo houdt u continu zicht op de prestaties die uw bedrijf levert. Terugkerende klanten kunnen eens per maand een beoordeling geven.

Hoe zorg ik dat veel klanten de beoordeling invullen?

Het percentage van de klanten dat een beoordeling invult, loopt erg uiteen (tussen 20% en 80%). Het verschilt erg per branche, maar is nog steeds erg hoog. Dat komt doordat KiyOh.nl een korte en makkelijk in te vullen vragenlijst hanteert. KiyOh vraagt naar de kern van klanttevredenheid. Vraag direct na de afronding van de opdracht/aankoop met uw klant een klantbeoordeling. Dat is een logisch moment om te evalueren. Wanneer u daar weken mee wacht, heeft een klant geen zin meer om voor u nog een beoordeling in te vullen. Wanneer de klant niet reageert op uw beoordeling, dan kunt u de beoordeling nog een keer sturen. Dit kan in het overzicht 'historie' bij 'klanten uitnodigen'. De link op KiyOh waar uw bedrijf op staat met klantbeoordelingen, kunt u bijvoorbeeld ook op de factuur zetten of in de e-mailafzender. Zo stimuleert u op meerdere manieren om beoordelingen in te vullen.

Ik heb verschillende typen klanten. Kan ik hiervan de resultaten zien?

U kunt een selectie maken van bepaalde klanten en deze prestaties bekijken. Een muisklik is voldoende. Bijvoorbeeld alleen particulieren of bedrijven, of alleen de klanten die voor het eerst klant zijn geweest.

Moet ik zelf een vragenlijst maken? Of is de vragenlijst aanpasbaar?

U hoeft geen vragenlijst te maken. KiyOh heeft de kern van klanttevredenheid vanuit talrijke klanttevredenheidsonderzoeken teruggebracht naar 10 beoordelingsvragen en twee open vragen (goede/slechte ervaringen). Deze zijn voor nagenoeg elk bedrijf toepasbaar. Wel kunt u kiezen om bepaalde items (zoals prijs, levertijd) niet te vragen. U vraagt dan alleen een totaalscore (zie ook vragenlijst aanpassen).

Is de vragenlijst aan te passen?

Het is zeker mogelijk om de vragenlijst aan te passen. In uw account kunt u eenvoudig een aantal vraagonderdelen aan of uitzetten. Bij 'functies instellen' kunt u het zelf instellen.

Heb ik kennis van marktonderzoek nodig?

Nee hoor! KiyOh.nl is zo eenvoudig en geautomatiseerd in gebruik, dat iedereen dit nu kan doen. Het systeem is gebruikvriendelijk en overzichtelijk. We hebben zoveel mogelijk geautomatiseerd, zodat u alleen nog het e-mailadres van de klant hoeft in te voeren. De rest gaat vanzelf!

Start met KiyOh

Wij kunnen wel mooie praatjes houden, maar het is beter als u eerst zelf KiyOh uitprobeert, net als 8.000 webshops die u al voor gingen. U verzamelt snel uw eerste reviews!

Hier aanmelden voor de gratis proefperiode.

KiyOh is als enige reviewpartij door Thuiswinkel.org gekozen om de Thuiswinkel Waarborg Reviews te mogen faciliteren. Thuiswinkel leden kunnen het KiyOh systeem gebruiken in look en feel van Thuiswinkel.org. Bent u nu geen lid of overweegt u dit in de toekomst? Dan kunt u uiteraard gewoon met KiyOh reviews starten. Net als duizenden webshops die u voorgingen.
  • Probeer KiyOh 4 weken gratis en vrijblijvend
  • Na aanmelden direct aan de slag
  • Telefonisch Opstartservice!

Na de proeftijd (of eerder) kunt u eenvoudig een pakket kiezen dat bij uw wensen past.
20% conversieverhoging: Bekijk het voorbeeld

Daarnaast is KiyOh official Google Partner. Alle KiyOh reviews worden opgenomen in Google Shopping en in uw Google Adwords campagnes. Bovendien kunt u met de Facebook integratie uw bereik vergroten!

Copyright © 2008 - 2017 KiyOh  |  Meld misbruik  -  Disclaimer  -  Gebruikersvoorwaarden  -  Contact  -  FAQ