Website: http://mindfulnessfabriek.nl
Adres: Nieuwegracht 15 3512 LC
Plaats: Utrecht

Wij geloven dat MindfulnessFabriek kan bijdragen aan een gezonder en gelukkig leven. Door jezelf te trainen onder begeleiding van ons team krijg je inzicht in de manier waarop je met jezelf omgaat en leer je afstand te nemen van gedachten en emoties te beheersen. Mindfulness is immers gewoon een vaardigheid die je kunt leren en kunt integreren in je dagelijks leven. Weg van stress.

De MindfulnessFabriek

Pluspunten
Goed leesbaar werkboek.
Communicatie helder en duidelijk, de coach had een prettige stem.
Fijn om een handvat te hebben gekregen om beter om te gaan met mijn angsten en nervositeit.
Graag alle thuisoefeningen op een plek.

Gepubliceerd op: 17/01/2019

Pluspunten
Goed overzichtelijk boek en goede communicatie
De mp3 bestanden duren lang en er zitten foutjes in (versprekingen in de bodyscan)

En ik vond de theorie tijdens de bijeenkomsten een beetje tegenvallen. Het uitwisselen van ervaringen was zeker fijn, maar ik had wel iets meer houvast verwacht tijdens de bijeenkomsten. Nu haal je dat vooral uit het boek.

Gepubliceerd op: 17/01/2019

Pluspunten
Waar je de eerste helft gestimuleerd wordt om ook echt te gaan oefenen (wat m.i. ook nodig is om een goede start te kunnen maken) voelde ik in de tweede helft meer vrijheid om op mijn eigen manier met mijn punten bezig te zijn. Die lesopbouw vond ik erg prettig.
ik vond het niet prettig dat de thuisoefeningen later via verschillende manieren beschikbaar waren. Voor mij werkt het beter om alles op 1 plek te hebben. Er zou ook wat meer varieteit in de lengte van de opdrachten mogen zijn.

Gepubliceerd op: 16/01/2019

Pluspunten
intake gesprek als erg prettig ervaren

goede opbouw in theorie en praktijk
fijne begeleiding in de bijeenkomsten
duidelijk begeleidend boek, goed voor uitleg, oefenen en naslag
fijn om samen met andere cursisten te oefenen en ervaringen te delen

Marien

Gepubliceerd op: 16/01/2019

Pluspunten
Ik heb de mindfulness training van 8 weken gevolgd. Als “down to earth” type heb ik de training bij Lotte als zeer waardevol en prettig ervaren. Zij geeft ruimte om het zelf te ervaren, maar staat voelbaar aan je zijde. Wat er precies gebeurt (is) kan ik niet precies in woorden vatten. Ik weet wel dat ik een (extra) tool in handen heb gekregen om beter te dealen met mijn angsten, behoefte aan ontspanning en ambitie. Ik ga er op mijn manier zeker mee door en misschien ga ik nog voor een professioneel vervolg.
Lotte, bedankt!
Wellicht is een persoonlijk advies/gesprek na de 8 weken nog een mooie aanvulling?
Sara Cremers

Gepubliceerd op: 15/01/2019

Pluspunten
Communicatie vooraf over de werkwijze was duidelijk.
Training werd gegeven door een betrokken en goede trainer. Een topper!
Een aantal keer contact gehad over de betaling van de factuur. Niet altijd leek de administratie even goed op orde. Dit bij het hoofdkantoor, de trainer heeft dit juist goed opgepakt.
Antwoord De MindfulnessFabriek
Dag klant, wat fijn dat je te spreken bent over de communicatie vooraf en de training zelf. Bedankt voor je feedback over onze financiële afdeling. Gelukkig hebben we na wat onduidelijkheden de zaken weer recht kunnen trekken. We hebben hier weer van geleerd, zodat we onze diensten hebben kunnen verbeteren.

Hartelijke groet,

team MindfulnessFabriek

Gepubliceerd op: 10/01/2019

Pluspunten
Prima training verzorgd. Veel aan gehad
Locatie en met name stoelen zijn niet van deze tijd.
Rob

Gepubliceerd op: 09/01/2019

Pluspunten
Ten eerste is de locatie aan de Nieuwegracht in Utrecht echt prachtig. Alle spullen die worden gebruikt zijn goed (yogamatjes, dekens en kussens) en tijdens de training wordt van alle gemakken voorzien met thee en koekjes. De communicatie is helder en duidelijk. Onze trainer, Isabella Schmidt, deed het ontzettend goed! Ze nam de tijd voor iedereen en je kon merken dat ze oprecht geïnteresseerd was in de verhalen! Ik was ook erg tevreden over de lesstof en communicatie met het bedrijf zelf! Ik zou deze training iedereen aanraden!

De mindfulness fabriek

Gepubliceerd op: 09/01/2019

Pluspunten
Duidelijke mooie website
Fijn om van tevoren telefonisch contact te hebben
Veel opties qua tijden/data
Mooie centrale locatie
Prettig leesbaar werkboek, met ruimte voor aantekeningen en goede oefeningen.
Fijn dat de trainer ook zelf met oefeningen kwam waardoor er meer keuze was.
Trainer was vriendelijk en creeerde een prettige sfeer.
Stiltedag was een nuttig onderdeel van de training
Een kleinere groep had ik fijner gevonden. Ook hadden de lessen mijns inziens wel 30 min korter gekund. De tijd die voor het nabespreken van de oefeningen werd genomen was voor mij prima, maar de theoriebespreking duurde voor mij wat lang. Het boek is hier nl. al erg duidelijk over. Aanvankelijk was de trainer terughoudend in de beantwoording van vragen over hoe zij in haar prive-leven mindfullness ervaarde. Dit snapte ik niet zo goed.
Rianne Huurnink

Gepubliceerd op: 09/01/2019

Pluspunten
Fijne, toegankelijke training. Goeie mix tussen theorie en uitvoering van meditatie. Lekker nuchter en niet zweverig.
Ik vond de trainingsavonden vaak aan de lange kant. Ik denk dat je hetzelfde kan doen in 2 uur i.p.v. 2,5 uur. Nu werd het soms wat langdradig.
Antwoord De MindfulnessFabriek
Beste Ellen,

Hartelijk dank voor je feedback. Fijn dat je de training als nuchter hebt ervaren. Dat vinden wij erg belangrijk. We horen wel eens vaker dat mensen de lessen van 2,5 uur aan de lange kant vinden. MindfulnessFabriek geeft de wetenschappelijk bewezen effectieve mindfulnesstraining. Door de training in te gaan korten, wijk je dus af van het programma en dat doen we liever niet. Deze vorm heeft het meeste effect.

Hartelijke groet,

Team MindfulnessFabriek