Website: www.coolblue.nl
Adres: Oostplein 97 3011 KW
Plaats: Rotterdam

Coolblue

Pluspunten
Mooie site, goed assortiment. Ze hebben ook een fysieke winkel
We hebben voor het eerst een bestelling geplaatst. Hebben de hele avond op de wasmachine gewacht. Deze zou rond 20.45 worden besteld. Om 20.50 ging ik kijken wat de Track & Trace status is. Tot mijn verbazing lees ik dat de bestelling niet gelukt is omdat we niet aanwezig waren. Gelijk Coolblue gebeld, wordt er gezegd dat ze er niks aan kunnen doen.
Dit is toch wel erg slecht. Ik verwacht toch wel op zijn minst korting of dat het de volgende dag alsnog kan worden bezorgd. Erg jammer dat het zo is gelopen. Geen goede reclame voor mijn vrienden, familie en kennissen. Bestel wel voortaan weer bij Media markt.
Als ik jullie was neem een andere bezorgpartner in plaats van Dynalogic. Ik zie dat ze wel erg veel fouten maken.
Beste Sing,

Dat is absoluut niet goed om te horen. Wij balen ook erg wanneer er een vertraging heeft plaatsgevonden. Wij bezorgen het liefst alles zoals gepland en beloofd. Dit doen wij ook bij nagenoeg alles. Vandaar dat wij nu de naam hebben dat wij snel leveren. Dat betekent alleen niet dat wij nooit fouten maken. Dat doen wij zeker. Dat levert zelden, maar af en toe een vertraging op. Wij werken er elke dag aan, om elke dag een beetje beter te worden. Dat wij ooit een 100% score hebben i.p.v. net iets minder. Een procent is alleen al veel door het aantal wat wij dagelijks uitleveren. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de vertraging en wensen je een hele fijne dag verder.

Sing

Gepubliceerd op: 20/01/2018

Pluspunten
Vandaag mijn eerste Coolblue Store ervaring gehad bij Babylon Den Haag.

Mooie minimalistische en daardoor overzichtelijke setup van de store. Prima begeleiding ook van de 'gastheer' (slimme zet!) naar de koffie apparaten want daar zou er een specialist aan mij voorgesteld worden. Daar ging het dus mis. Ik vroeg het verschil tussen 3 apparaten en wat schetst mijn verbazing? Dat de specialist doodleuk de kaartjes hardop ging voorlezen. Op zich een top service als je analfabeet bent, maar dat ben ik niet. Na wat doorvragen ging de specialist de knoppen van iedere display opnoemen. Nou toen brak mijn klomp.

Vriendelijk gevraagd of er een echte specialist was. Die was er die dag niet en of ik een andere dag dan terug wilde komen. Als klant vond ik dat ronduit beschamend en was dan eigenlijk ook best teleurgesteld. Ik kom immers niet voor een broodje kroket.

Uiteindelijk vriendelijk geholpen door iemand van de technische dienst nota bene. Maar u zult wel begrijpen dat dit echt niet kan. Stuur die gasten op cursus, maar doe niet alsof de klanten niet helemaal goed zijn.
Als u nou eerlijke feedback krijgt over uw bedrijf. Ga dan niet met een zogenaamd gevat marketing antwoord er tegen in, met de volgende zin: "Je kan alleen niet verwachten dat 1 persoon alles uit zijn of haar hoofd weet over de 47.429 productpagina's. "

Ik verwacht ook niet dat een medewerker 47.429 productpagina's kent en dat vraag ik ook niet. Ik vind het alleen vreemd dat een medewerker aan mij voorgesteld wordt op de koffie afdeling als de koffie specialist, die vervolgens mij niets kan vertellen over de pak 'm beet 3 volautomatische machines waar ik concreet naar vroeg, van de in totaal 10 volautomatische machines die er stonden.

Ik verwacht dat je op zijn minst wat kunt vertellen over de max. 30 koffiemachines die je daar fysiek hebt staan, als het je afdeling is.
Beste Vincent,

Hierbij reageer ik op uw review over de ondeskundigheid en gebrek aan specialisme bij onze winkelmedewerkers. Dat is natuurlijk niet fijn om te lezen. Wij willen natuurlijk iedereen specialistisch helpen. Alleen wij hopen ook dat u beseft dat wij 47.429 product pagina's hebben. Iedereen heeft zijn of haar specialisme en sommige mensen zijn all rounders. Je kan alleen niet verwachten dat 1 persoon alles uit zijn of haar hoofd weet over de 47.429 productpagina's. Dat komt het soms voor dat er iets nagevraagd dient te worden of dat het afgelezen dient te worden. Werknemers krijgen vaak trainingen om meer te weten te komen. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor jouw ervaring.

Vincent
Naaldwijk

Gepubliceerd op: 19/01/2018

Pluspunten
Vandaag mijn eerste Coolblue Store ervaring gehad bij Babylon Den Haag.

Naaldwijk
05/01/2018

Pluspunten

Klantenservice via telefoon is professioneel. Tijdens het thuisbezorgen van de nieuwe vriezer werd deze ontdaan van karton en in de bezorg-auto teruggelegd. De vriezer zelf werd allereerst op de oprit geplaatst. De stekker zat onder de vriezer (beschadiging ligt op de loer.)
Vervolgens vroeg ik of de bezorgers de vriezer op de juiste plek wilden plaatsen. Eenmaal neergezet constateerde ik dat hij niet waterpas stond. Een van de bezorgers gaf aan dat hij vanzelf waterpas komt te staan als de vriezer gevuld word????
Dit antwoord had ik zelf niet kunnen bedenken, zo absurd.
Hij opende de deur en deze schuurde gewoon tegen de grond. Te gek voor woorden. Toen vroeg ik hem alsnog om hem toch waterpas te stellen. Ik gaf hem zelf mijn eigen waterpas aan.
Hij ging ermee aan de slag en gaf aan dat hij nu wel waterpas stond. Toen de heren eenmaal weg waren bleek dat hij nog steeds niet waterpas stond. Irritatie alom, juist omdat Coolblue virtueel zoveel beloofd tot en met een glimlach toe.
Ik zeur niet om te zeuren maar om dat een ietsje professionaliteit in het installeren toch wel verwacht mag worden.
Beste meneer, mevrouw,

Wat vervelend om te vernemen dat er zoveel mis is gegaan bij uw bestelling. Dit is niet de bedoeling en daarvoor onze oprechte excuses.
We zien middels uw gegevens dat u klacht ook via andere kanalen bij ons terecht is gekomen. We gaan hiermee aan de slag om toe te werken tot een oplossing.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Theo
Barendrecht

Gepubliceerd op: 18/01/2018

Pluspunten
Product aanbod is groot.
Bestelling geplaatst per 29-12-2017, zou bezorgd worden tussen 14 en 16uur op 30-12 (zou wel iets later op de dag kunnen worden vanwege drukte). Dit is via track/trace volgehouden tot 30-12 (een zaterdag) 17uur waarna een SMS kwam die aangaf dat de bezorging niet meer plaats zou vinden en er een nieuwe datum moest worden geprikt, eerste mogelijkheid 3 januari 2018. Meteen met Coolblue gebeld en aangegeven dat mijn oorspronkelijke televisie al op die dag naar een familielid was gegaan en ik dus geen TV meer had. Coolblue gaf aan dat ook bezorgen op 31-12-2017 geen mogelijkheid was omdat 'die dag al vol zat'. De bestelling meteen gecancelled, geld zou onmiddellijk teruggestort worden (meer dan 1800 Euro !). De TV bij een andere winkel gehaald tegen dezelfde actieprijs). Nu toch nog maar eens met Coolblue gebeld omdat inmiddels de verzender mij belt met de vraag wanneer ze kunnen bezorgen ! Coolblue erkent fout en geeft aan dat het geld binnen 3 werkdagen na cancellen van de order op mijn rekening moet staan, op mijn opmerking dat dat vandaag of gisteren was (30-12 tot 4 januari is 3 werkdagen) werd niet gereageerd. Geld is nog niet terug, status staat nog steeds op bezorgen, Coolblue doe iets !!
Beste Jos,

Onze welgemeende excuses dat jouw bestelling niet de verwachte dag is geleverd. Een vertraging heeft ervoor gezorgd dat jij de bestelling wenste te annuleren met de veronderstelling dat het geld binnen 3 werkdagen wordt teruggestort. Het geld wordt overgemaakt zodra het pakket weer bij ons terecht is. In jouw geval is dit nog niet gebeurd.

Wij hebben er spoed achter gezet zodat het geld binnen 3 werkdagen wordt teruggestort ongeacht of het product al bij ons binnen is gekomen. Helaas was de opdracht nog niet volledig doorgezet.

Nogmaals onze excuses! Als je nog andere vragen hebben, laat het ons meteen weten.

JC

Gepubliceerd op: 18/01/2018

Pluspunten
Echt helemaal niet.
Ik bestel op 29 december een tablet voor €379(hij was gewoon op voorraad)
Ik wil hem laten leveren op 5 januari zodat heb ik ingesteld.
Ik krijg op 4 januari ineens de melding dat me tablet niet op voorraad is
Dus er wordt op 5 januari niks bezorgd.
En een goede oplossing geeft Coolblue niet
Het is mijn schuld dat Coolblue mijn gekochte tablet aan een ander verkoopt
En met coolblue valt niet eens te praten.
telefonisch niet via whatsapp niet en via twitter reageren ze al helemaal niet
laat eens zien dat u een service met een glimlach heeft
ik vind u behoorlijk asociaal
Beste meneer Hoogendorp,

Onze oprechte excuses dat wij niet jouw bestelling konden leveren. We zien dat jij op dit moment nog via Social Media in gesprek met ons bent. We hebben zojuist jou een e-mail verzonden vanuit geenglimlach@coolblue.nl. Graag zien wij jouw reactie per e-mail tegemoet en verzoeken wij jou om de communicatie enkel via geenglimlach@coolblue.nl te laten verlopen.

Hans
Purmerend

Gepubliceerd op: 18/01/2018

Pluspunten
Onlangs ging mijn tweede kansje Microsoft Surface pro 4 van 7 maanden oud kapot (ik heb 2 jaar garantie). Deze retour Coolblue (Cb) gestuurd en kort erna kwam de mededeling dat hij “onherstelbaar beschadigd” was gestaafd met foto’s. Dat was een schok en voor mij volkomen nieuw! De mogelijkheid werd geboden om tegen betaling van €590 om te ruilen, waar ik het uiteraard niet mee eens was. Na drie maal telefonisch contact te hebben gehad met vriendelijke Coolbluers is uiteindelijk toegezegd dat Cb de €590 voor hun rekening neemt en dat ik een nieuwe laptop toegestuurd krijg mét de volledige garantie van weer 2 jaar! Service met een glimlach .
Ik heb voordat het opgelost werd 4(!) coolblue helpers aan de lijn gehad. de vierde beaamde dat e.e.a. niet goed geregeld is en zegde kosteloze vervanging toe. minder helpers moet ook kunnen.

Gepubliceerd op: 17/01/2018

Pluspunten
weinig meer
Als een verkeerd product wordt toegezonden dat is dat jullie fout dus moet je de klant niet laten wachten op een retourproces. Zeker niet als het product niet is afgeleverd maar nog in jullie eigen systeem zit. Dat is niet een retour maar een niet geleverd product. Dat moeten jullie dan maar oplossen en niet de klant nog vele dagen laten wachten.

Een luchtreiniger bij Coolblue besteld met aflevering de volgende dag. De bezorger komt aanzetten met een grote TV toestel in plaats van de luchtreiniger. Meteen geweigerd en niet getekend voor ontvangst. De bezorger nam de TV weer mee terug.

Ik heb Coolblue klantenservice direct verteld in de hoop dat het goede product nu een dag later zou worden opgestuurd. Maar, niets daarvan.

Ze laten je als klant wachten op de behandeling van de retour van de door hun verkeerd toegezonden product welke niet hun systeem heeft verlaten. Ze lossen zo hun eigen probleem op in de tijd van de klant.

Ondertussen moet de klant vele dagen wachten zonder verder informatie over wanneer het goede product uiteindelijk komt. Service met een glimlach noemen ze dat.

Natuurlijk kan ik de koop annuleren. In plaats daarvan sla ik ze bij mijn volgende aankopen gewoon over. De volgende dag bezorgen doen wel meer webwinkels. Wat het verschil uitmaakt is goede service en dat is dit niet.
Beste meneer/mevrouw,

Het is onwijs vervelend om te lezen dat jij niet jouw luchtreiniger hebt ontvangen. Jouw klacht hebben wij ook via Kieskeurig ontvangen en daar is ook een reactie op jouw bericht geplaatst.

Mocht je het fijn vinden dat wij jouw situatie nogmaals onder de loep nemen om de service te verbeteren, dan ontvangen wij graag het ordernummer per e-mail. Je kunt de e-mail versturen naar geenglimlach@coolblue.nl. Graag zien wij jouw bericht dan tegemoet.

Slevin
Grou

Gepubliceerd op: 14/01/2018

Pluspunten
Nog geen.
Paar jaar geleden het vertrouwen al een beetje opgezegd in Coolblue vanwege slechte levering. Nu toch maar weer eens geprobeerd om een wasmachine te bestellen. Wat schept mijn verbazing. Weer een probleem. Wel zien dat ik het bedrag heb overgemaakt via Ideal, maar daarna meteen een bericht sturen dat de order is geannuleerd? Blijkt een foutje van Coolblue. Nu moet, door een interne fout in het systeem, een andere afdeling de betaling overzetten? Daar zijn ze een dag mee bezig en nog niks. Een optie bedenken om het gevraagde artikel wel de dag erop geleverd te krijgen? Nee, dat gaat niet. Dus door een interne fout moet de klant boeten. Dat je daar een vrije dag moet regelen is dan heel jammer en vervelend.
Ook ik verbaas mij over de vele goede waarderingen.
Beste Jeroen,

Allereerst wil u bedanken voor uw feedback. Wat vervelend dat er intern iets is misgegaan met uw bestelling. Het is zeker niet de bedoeling dat de klant de dupe is van onze fout. Excuses voor het ongemak!

Wij willen uw situatie graag nogmaals bekijken zodat wij dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Wat vreemd dat wij een hele dag nodig hebben om de betaling over te zetten.

Wilt u zo vriendelijk zijn om het ordernummer van uw bestelling in een e-mail te versturen naar geenglimlach@coolblue.nl?

We zien uw e-mail graag tegemoet.

Jeroen
Oisterwijk

Gepubliceerd op: 02/01/2018

Pluspunten
Wij kopen al sinds 2009 bij Coolblue.
Levering volgens afspraak, service is prima.
Na 63 bestellingen van klein tot groot, nog steeds zeer tevreden over dit bedrijf.

A
Ede

Gepubliceerd op: 30/12/2017

Pluspunten
Op het moment geen positief punt te noemen.
Waarmaken wat ze zeggen "voor 23:59 besteld, morgen in huis". Zit helaas al sinds 12 december 2017 te wachten op mijn bestelling die wel direct betaald is.

Na een aantal mailtjes over en weer met de klantenservice nog steeds geen eerlijk antwoord (maar slappe smoesjes) op de door mij gestelde vraag.

Sevice is dus duidelijk een verbeterpunt.
Beste,

Wij begrijpen heel goed dat u hier erg van baalt dat je pakket nog niet bij je is afgeleverd, onze excuses hiervoor.

Wanneer wij je gegevens erbij pakken zien wij staan dat u eerder een melding hebt gemaakt die wij natuurlijk spoedig zullen oppakken.

Hopelijk, weten we je in de toekomst wel te verblijden met een perfecte levering en een glimlach.

Coolblue.
Mogelijke ex-klant