Klantcases: conversie stijgt met reviews

Klantcase Parfumswinkel: Bestelconversie stijgt met 6,2%

Parfumswinkel.nl stapte over naar Thuiswinkel Waarborg Reviews, dat volledig op het KiyOh reviewsysteem draait. Om te kijken of de reviews ook een positief effect hebben op de conversieratio, voerde Dorian Hofs, oprichter en eigenaar van Parfumswinkel.nl een A/B-test uit.

A/B test
Om te achterhalen of reviews ook echt voor meer bestellingen zorgen, stelde Parfumswinkel.nl een A/B-test op. Bezoekers kregen ad random twee versies van de productpagina gepresenteerd. Op de variantpagina stond de Thuiswinkel Waarborg Review-widget en de originele pagina had geen widget met reviews. De kliks op de ‘in winkelmand’-knop en de doorkliks naar de winkelmand stegen beide, respectievelijk met 6,2 procent en 8,3 procent.

Positieve doorklikratio’s
Op basis van historische funnelgegevens mag je concluderen dat deze positieve doorklikratio's ook een positief resultaat opleveren voor de verkoopconversie. Aangezien de productpagina de meeste bezoekers genereert, resulteert dit al snel in  tienduizenden bezoekers per jaar die extra het bestelproces in gaan. En dat betekent dus meer verkoop.’

Negatieve reviews zijn de beste reviews die je kunt krijgen
Volgens Hofs zijn reviews ook een prima manier om je klantenservice te meten. Hofs: ‘Een mooie review is natuurlijk geweldig, maar eigenlijk zijn negatieve reviews de beste reviews die je kunt krijgen. Ze geven je veel informatie en daarmee kun je je bedrijf verder verbeteren. Daarnaast zijn reviews heel belangrijk, omdat we meteen contact kunnen opnemen met de klant, mocht er iets zijn misgegaan. Het is tweerichtingsverkeer, zowel wij als de klant hebben er baat bij.’

Soepele overstap
De ondernemer is blij dat hij de overstap naar Thuiswinkel Waarborg Reviews heeft gemaakt. ‘Het is een Nederlandse partij en gekoppeld aan Thuiswinkel.org en dat straalt veel vertrouwen uit. In het begin was ik huiverig, want ik wilde natuurlijk graag dat mijn opgebouwde 4.000 reviews behouden zouden blijven. Gelukkig is het allemaal heel soepel gegaan. Voorlopig staat er nog een widget op de site, maar de reviews willen we uiteindelijk integreren.’

Reviews moeten voor zich spreken, vindt Hofs. ‘Het fijne van dit reviewsysteem is dat de webwinkelier zelf kan bepalen welke invoervelden weergegeven worden op het feedbackformulier.’

Link naar artikel op Thuiswinkel: https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/nieuws/2730/thuiswinkel-waarborg-reviews-goed-voor-verkoop

Klantcase: Vechtsportwinkel.com bestel conversie stijgt met 20% - download hier de pdf-versie.

Vechtsportwinkel.com heeft een A/B test laten uitvoeren om te bepalen of de bestelconversie zou toenemen indien de KiyOh Widget met de klantbeoordelingen getoond werden op de productpagina. De test is opgezet en uitgevoerd door Ingteractive.com. Twee gelijke groepen bezoekers kregen elk een andere versie te zien van de productpagina. De ene groep zonder beoordelingen (versie A) en de andere groep met de KiyOh Widget waarin de beoordeling te zien zijn (versie B).

Na 1 maand testen blijkt dat er een 20% hogere bestelconversie is bereikt, wanneer op de productpagina de KiyOh Widget met de klantbeoordelingen te zien zijn voor de bezoekers. Een uitstekend resultaat.

“Wij zijn gestart met het tonen van de reviews na 19 beoordelingen. Na twee weken zagen we al een 6,7% hogere conversie bij de versie met beoordelingen op Vechtsportwinkel.com. Aan het einde van de testperiode van 1 maand nam de conversie nog verder toe. Uiteindelijk hebben we over de hele meetperiode een hogere conversie gehaald van 19,8% op de versie met beoordelingen. Ik vermoed dat naast het tonen van de reviews, ook het aantal reviews een positieve invloed heeft op de conversie. Naar mijn verwachting zal dus gaandeweg de conversie nog verder toenemen."

Start met KiyOh

Wij kunnen wel mooie praatjes houden, maar het is beter als u eerst zelf KiyOh uitprobeert, net als 8.000 webshops die u al voor gingen. U verzamelt snel uw eerste reviews!

Hier aanmelden voor de gratis proefperiode.

KiyOh is als enige reviewpartij door Thuiswinkel.org gekozen om de Thuiswinkel Waarborg Reviews te mogen faciliteren. Thuiswinkel leden kunnen het KiyOh systeem gebruiken in look en feel van Thuiswinkel.org. Bent u nu geen lid of overweegt u dit in de toekomst? Dan kunt u uiteraard gewoon met KiyOh reviews starten. Net als duizenden webshops die u voorgingen.
  • Probeer KiyOh 4 weken gratis en vrijblijvend
  • Na aanmelden direct aan de slag
  • Telefonisch Opstartservice!

Na de proeftijd (of eerder) kunt u eenvoudig een pakket kiezen dat bij uw wensen past.
20% conversieverhoging: Bekijk het voorbeeld

Daarnaast is KiyOh official Google Partner. Alle KiyOh reviews worden opgenomen in Google Shopping en in uw Google Adwords campagnes. Bovendien kunt u met de Facebook integratie uw bereik vergroten!

Copyright © 2008 - 2017 KiyOh  |  Meld misbruik  -  Privacybeleid  -  Gebruikersvoorwaarden  -  Contact  -  FAQ