Website: http://www.automotiveimport.nl
Adres: Keizersgracht 127 1015CJ
Telefoon: 0207070631

De import van personenauto's, campers en bedrijfswagens uit Europa en Amerika.

Automotive import Amsterdam
8.1
7.9

Binnen 1 dag klaar???
Gewoon binnen één dag dan ook reageren!!
En luisteren naar een klant!!
Raimond
Hengelo (Ov)

Gepubliceerd op: 06/04/2019

Pluspunten
Ik heb zeer negatieve ervaringen met dit bedrijf en .... In de 1e plaats gaf ..... aan dat hij wat van de prijs had kunnen afhalen. Later draaide hij dat terug met een raar verhaal. Vervolgens kreeg ik een rekening met een veel hogere BPM dan daarvoor opgegeven en teveel in rekening gebrachte transport kilometers. Communicatie over de BPM verliep zeer matig en er werd geen duidelijke reden gegeven behalve dat de auto meer opties zou hebben. Dit is niet het geval. Aangezien de BPM 1 op 1 naar de klant doorgaat heb ik om een onderbouwing gevraagd (lees bedrag wat Automotive aan de Belastingdienst heeft moeten betalen). We zijn nu bijna 2 weken verder en ondanks elke keer toezeggingen van ..... dat ik deze zou ontvangen heb ik deze nog steeds niet ontvangen. De factuur met de veel hogere BPM heb ik betaald omdat ik anders de auto niet kreeg terwijl ik de auto natuurlijk al lang betaald had aan de duitse dealer. Automotive schrijft op haar eigen website dat veel importbedrijven de klant bedonderen met te hoge BPM maar ze zijn zelf geen haar beter. Wat ze gedaan hebben is tegen afspraken in en dus fraude. Ik ga hier serieus werk van maken.
Stoppen met de klant bedonderen. Betere communicatie. Afspraken nakomen.
Marc

Gepubliceerd op: 25/03/2019

Pluspunten
Snelle service en leveren wat je graag wil. De Porche 911 was geweldig en men heeft er alles aan gedaan om de verwachtingen te overtreffen

Valetta

Gepubliceerd op: 23/03/2019

Pluspunten
Reageert binnen een redelijke termijn op een verzoek voor een prijsindicatie van de BPM voor voertuigen.
Voor de import van een voertuig (als particulier) uit Duitsland heb ik bij een aantal bedrijven een prijsindicatie opgevraagd voor de BPM. Daarbij heb ik de advertentielink doorgemaild met daarin alle relevante informatie over de auto (tot aan accessoires-niveau) zoals dat ook uiteindelijk in de formele documenten overgedragen is.

Automotive Import BV gaf me een gunstige prijsindicatie waarop ik mijn keuze heb gebaseerd. Zelfs voordat ik de definitieve berekening heb laten maken nog telefonisch navraag gedaan of dit bedrag nog kon veranderen: nee, door alle duidelijke gegevens zou er een minimaal verschil mogelijk zijn, aldus Automotive Import BV.

Helaas week het bedrag van de BPM-aangifte substantieel af van die in de prijsindicatie.

Het antwoord was ontwijkend tot op heden: het wordt uitgezocht en we komen erop terug. Helaas is een antwoord uitgebleven, zelfs na een reminder hierover.

Het lijkt erop dat dit bedrijf zich schuldig maakt aan de praktijk om klanten aan zich te binden door een hele gunstige BPM-prijsindicatie op te geven. Zodra je dit bedrijf betaald, dan komt er voor de klant een niet zo gunstige BPM-aangifte uit. Die BPM is vergelijkbaar met andere marktpartijen, terwijl die andere marktpartijen goedkoper zijn om de aangifte te berekenen en te versturen. Naar mijn idee is dit een vorm van misleiding.
Antwoord Automotive import Amsterdam
Geachte heer Amarou,

Dank voor uw bericht. Ik betreur het dat u niet tevreden bent over de BPM indicatie. We hebben op uw verzoek nog eens gekeken naar uw aanvraag.

In uw BPM indicatie aanvraag is een ander type auto met een andere co2 uitstoot en datum eerste toelating doorgegeven. Dit zorgt voor een hogere bruto-bpm.

Daar wij de BPM aangifte moeten opstellen o.b.v. de werkelijke autogegevens, wijkt de BPM indicatie in uw geval af van hetgeen wij geschat hebben.

Wij bieden in alle gevallen de mogelijkheid om de BPM gratis door te laten rekenen op basis van de autopapieren. Hier heeft u geen gebruik van gemaakt.

A.

Gepubliceerd op: 22/03/2019

Pluspunten
Hier een BMW 520D M-pakket touring gekocht en Marco Nieuwenhuizen (van Automotive Import) heeft me echt uitstekend geholpen met de aankoop van deze auto. Heeft me echt een goed gevoel geven!! Top bedrijf en ik zal ze zeker benaderen als ik OOIT een andere auto wil gaan kopen;-)

Antwoord Automotive import Amsterdam
Hallo Bas,

Graag gedaan! Het was een plezier om de BMW 520d aan jou (en je familie) te mogen afleveren!

Veel plezier gewenst met de nieuwe auto!

gr. Marco
Bas
Wijchen

Gepubliceerd op: 11/01/2019

Pluspunten
Ik heb in November opdracht gegeven voor de aanschaf van een Audi RS5 in Duitsland bij Audi Hannover. 3 weken later kon ik mijn nieuwe auto in Amsterdam ophalen bij Automotive Import. ik ben heel tevreden over de gang van zaken en de kennis die jullie in huis hebben. Zelf had ik het niet beter/sneller gekund
Soms wegens drukte wat lastig telefonisch te bereiken. Ik werd wel altijd snel teruggebeld
G Brussaard
Dordrecht

Gepubliceerd op: 12/12/2018

MERADOG NL
Ospel

Gepubliceerd op: 12/12/2018

Pluspunten
Top werk geleverd door de mannen van Automotive. Dit is mijn derde auto die ik via automotive heb laten importeren en de traject is mij wederom goed bevallen. Van marco kreeg ik de tip om de auto nog te laten taxeren voor de BPM, dit heeft mij uiteindelijk 2.211 euro aan bpm bespaard, welke ik nooit gekregen zou hebben als ik het zelf gedaan zou hebben.
geen verbeterpunten ik ben zeer tevreden over de afwikkeling door automotive import. hopelijk snel tot de volgende keer.
Dennis de wit

Gepubliceerd op: 07/12/2018

Pluspunten
Snelle communicatie en goed advies!

Michiel

Gepubliceerd op: 22/11/2018

Pluspunten
Snelle service, nieuwe manier van auto kopen bevalt

mij prima!

Ik koop mijn auto voortaan in Duitsland, zeker nu de BPM een steeds grotere melkkoe in Nederland gaat worden!
telefonische bereikbaarheid kan soms iets beter. hoewel ik snap dat het vaak druk is bij jullie
Janine Hulsebosch

Gepubliceerd op: 12/11/2018